HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Rahsia bola hitam putih

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Cik Markonah
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 577
Age : 30
Location : ::Moncehster::
Status : ::Gila2 Remaja::
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Rahsia bola hitam putih   Fri Apr 04, 2008 6:00 pm


Bermula ceritanya ada seorang anak lelaki tunggal yang kematian ibu selepas dia dilahirkan. Selepas itu bapanya menjadi terlalu workaholic dan tak kahwin2 lagi. Tapi si anak baik hati dan lemah lembut walaupun cuma tinggal bersama pengasuh je.
Lepas Tadika, sementara member2 lain dah ada basikal, dia masih berjalan kaki.

Pengasuhnya mengadu kepada bapanya. "Tuan, tak kesian ke dgn anak tuan? Dia tak ada basikal...apa tuan tak segan?"
Lantas...... si bapa memanggil si anak, ditawarkan beskal yang macam mana dan si anak cuma bagitau, "Tak payah susah2 la
papa, belikan je saya bola itam dan bola putih .." Hek eleh takkan macamtu kot? Bingung si bapa. "Kenapa bola itam dan putih?" "Tak perlulah saya terangkan kenapa. Kalau papa ada duit, belikan itu je." Bila ingatkan si anak tak pernah meminta2, so bapanya terima je. maka dibelikanlah anaknya itu basikal model terbaru dan terkini masa tu, yang paling canggih, ditambah dgn bola hitam dan bola putih.

Masa berlalu kemudian si anak masuk Sek.Rendah. Lepas itu musim kasut roda. Sekian lama si pengasuh perhatikan, budak tu tak pernah minta bapanya membelikan kasut roda untuknya. Tiap2 petang dia cuma duduk2 je. Basikalnya disimpan di dlm stor..
Maka Si Pengasuhnya menyatakan pendapatnya lagi kepada si bapa. Kemudian si bapa memanggil anaknya lagi. "anakku, kamu tak nak dibelikan kasut roda macam kawan2 kamu? Apsal tak bagitau kat Papa?. No problem setakat beli kasut roda je...".
Si anak menjawab,"Tak perlulah papa, bola hitam dan bola putih saya dah rosak.. Kalau boleh papa beli lagi k..tak payah lah beli kasut roda. Lagipun ianya jauh lebih murah berbanding kasut roda, kan papa?" Si bapa geram . walaubagaimanapun, si bapa tetap belikan anaknya kasut roda, ditambah bola hitam dan bola putih.

Selang beberapa tahun, si anak masuk Sek.Men. Cerita sama berulang. Sekarang kawan2nya main permainan lain- main roller blade. musim rollerblade melanda kwasan tempat tinggal nya. Trend baru.... Sementara tu, budak lelaki tersebut masih setia dengan kasut rodanya. Lepas bapanya pulang dari luar negeri dan terlihat anaknya yang masih pakai kasut roda, si bapa jadi malu sangat2. Teruk betul, rumah macam pusat beli belah, syarikat banyak, keluar negeri lagi tu......Tapi anak lelakinya ketinggalan zaman. Keesokkan harinya, dalam bilik anaknya sudah ada sepasang roller blade baru bersama secebis nota: "Biar kamu tak malu". Pada malamnya, terdapat secebis nota balasan di ruang kerja si bapa. Nota tersebut berbunyi: "Papa, Kenapa tak belikan bola hitam dan bola putih? Saya lebih sukakannya." "Haaah,, si bapa mengeluh serta bingung selepas membaca nota itu. Apalah istimewanya bola itam dan bola putih!!? Keesokkan hari dan seterusnya lagi si bapa berkali2 ditinggalkan nota sebegitu...hingga dia tak tahan dan terus membelikan anak lelaki nya bola hitam dan bola putih untuk kesekian kalinya.Benar, setelah mendapat bola hitam & bola putih tu, si anak tidak lagi mendesak bapanya.. Secebis nota juga ditinggalkan di ruang kerja si bapa.. "trima kasih byk2 papa kerana belikan saya bola hitam dan bola putih"

Masa berlalu.... Ketika di Sek Men, yang jaraknya agak jauh, si anak masih berulang-alik dengan bas, member2nya sudah ada yang membawa motor dan kereta ke sekolah. Suatu hari, ketika bapanya ada di rumah, si anak dihantar pulang oleh membernya dengan motor Harley Davidson color biru laut. Si bapa menjadi sangat malu. Anaknya bukan 4, bukan 3,...2 pun tidak. Itulah satu-satunya anaknya. Itupun tidak dibelikan motor untuk kesenangan anaknya! Maka ditawarkan Anaknya untuk dia membeli sebuah motorsikal. Si anak menolak tawaran ayahnya dengan alasan motor kurang praktis, lagipun si anak cuma inginkan bola hitam & bola putih sahaja! Si bapa
tidak dapat menerima penolakan itu. Kerana anaknya dah beso panjang, boleh berbincang. Akhirnya tercetus keputusan dimana si anak dibelikan motorsikal, ditambah pula dgn bola hitam dan bola putih semestinya!! .

Tetapi si bapa masih kesal... Kesal kerana sudah beberapa tahun dia belikan anak lelakinya bola hitam & bola putih tetapi tidak tahu kenapa anaknya begitu memerlukan sebiji bola hitam & sebiji bola putih! Dan Si anak pula tak pernah bagitahu kenapa dan mengapa dia amat memerlukan bola hitam & bola putih.. Sehingga tibalah masa untuk anaknya melanjutkan pelajaran ke Universiti.Kerana gembira dan bangga anaknya dapat masuk Universiti, si anak dihadiahkan oleh si bapa sebuah kereta Ferrari keluaran terbaru. Akan tetapi, sehingga beberapa bulan si anak masih lagi menaiki motoooor je.

Sehingga aweknya juga turut bingung- kan ke dia ada ferrari? kenapa naik motoooooor jeeeee. Bila ditanya, maka dijawab budak lelaki tersebut: abis bapanya tak belikan bola hitam bola putih. Tak faham perasaan anak sendiri! Suatu hari si anak mengajak aweknya makan malam bersama dgn bapanya. So, selepas makan malam tersebut si awek mengambil kesempatan untuk bertanya kpd si bapa, kenapa pak cik tak belikan bola hitam bola putih? Si bapa terkedu kerana dia sebenarnya sensitif dengan bola2 tu..huh..sampai awek anak aku pun tanya..bila si bapa menanyakan si awek semula kenapa soalan tu yang ditanya?. Si awek pun bagitau, anak lelakinya tidak akan sekali kali menyentuh Ferrarinya selagi tidak diberi bola hitam & bola putih!! Si bapa bingung, di ruang bilik anaknya sudah begitu banyak bola hitam & bola putih. Nak buat apa lagii..., fikir si Papa. Tapi demi memelihara imejnya dihadapan awek anakmya itu, maka esoknya sudah ada bola hitam & bola putih buat anaknya.

Suatu hari si anak membawa aweknya ke tempat peranginan yang berbukit bukau menaiki Ferrari untuk brsiar2. Yelah, anak muda kan , ketika tenang memandu si anak dicium aweknya dan dia jadi gelabah dan terus accident!!! Mereka segera dikejarkan ke hospital dan si bapa juga dimaklum oleh pihak polis tentang perkara tersebut. Keduanya cedera parah kerana mereka tidak memakai seatbelt, si awek mati dalam perjalanan ke hospital dan si anak tenat. Si bapa tiba di Hospital.."macammana doktor, anak saya?" Doktor (dengan simpati dan penuh duka cita) :"Maaf Encik, kami telah berusaha sedaya upaya.. tetapi terserah kepada Nya... sebaiknya Encik manfaatkanlah waktu2 terakhir bersama anak encik.." Perlahan si bapa masuk, mendekati anaknya.

"Papa, maafkan saya..tidak berhati hati semasa memandu.." si anak juga menangis kerana aweknya tak dapat diselamatkan. Si bapa cuba menenangkan dia...akrablah dua manusia itu beberapa saat. sehingga si bapa beranggapan ini adalah saat pertemuan terakhir antara dia dan anak lelakinya... Dia teringat kembali persoalan yang selama ini sering bermain di benaknya dan keinginannya untuk mengetahui tentang "mengapa anaknya selama ini selalu minta bola hitam bola putih" "Nak, maafkan papamu kerana selama ini papa selalu sibuk... sehingga kamu sering kesepian..maafkan papa, nak. Papa tak berkesempatan untuk menjadi ayah yang baik."
Anaknya menjawab dalam keadaan lemah,"tak mengapa papa, saya faham.. Cuma saya kecewa disebabkan papa ada kemewahan, papa belikan saya macam2.... saya cuma minta bola hitam dan bola putih je kan ?"
Si bapa rasa timing jawapan untuk persoalannya sudah tepat.., "KENAPA KAMU SELALU MINTA BOLA HITAM & BOLA PUTIH ANAKKU... ADA APA DENGAN BOLA2 ITU SEHINGGA IANYA BEGITU BERERTI BUATMU?"
(anda semua pun ingin tahu kan ...?)

Si anak menjawab dengan nada terputus putus kerana sudah tidak dapat bertahan dan masanya sudah hampir tiba....
"sebabnya ....saya.. saya... saya...."

*hep* Kepalanya perlahan lahan rebah dan hembusan nafasnya hilang. Si anak sudah meninggal sebelum sempat memberitau bapanya
tentang bola hitam & bola putih.









Tengok, si bapa yang selalu hidup bersama anaknya pun tak tau...apalagi aku yang cuma bercerita, lagi la tak tau ape ape. MACAMMANA NI? Kecewa jugak nih. Isk!Isk! Isk!........ ..Rasa nak tanduk je perut orang yang mula-mula forward kat aku.



P/S : Sorry aarr sebab forward ni kat korang. Ye lah...Takkan nak jadi korban sorang-sorang je kan ...
Evil

_________________
::Cik Markonah®::
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/cikmarkonah
nalitha hazirah
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)


Female
Posts : 99
Age : 33
Location : cheras. kay eLL
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Fri Apr 04, 2008 8:58 pm

hampeh tol...lol!!! sream
Back to top Go down
View user profile
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Sun Apr 06, 2008 4:57 pm

smile
Back to top Go down
View user profile
nazmt
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Male
Posts : 112
Age : 31
Location : Johor
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Mon Apr 07, 2008 11:27 am

aku syok jer baca upanya.......x kesampaian......ada sambungan x....citer nie..
Back to top Go down
View user profile
sHaFiZa
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 709
Age : 37
Location : Putrajaya
Status : Its complicated
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Mon Apr 07, 2008 12:46 pm

siot

_________________
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/hafiza79
Spawn
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Wed Apr 09, 2008 8:58 pm

Siottttt,takpe,nanti aku post kat friendster.Hehehehehehe.
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
Cik Markonah
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 577
Age : 30
Location : ::Moncehster::
Status : ::Gila2 Remaja::
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Thu Apr 10, 2008 9:30 am

hehehehe...aku pong tatau ah cite neh ade sambong ke tak...tgk gaya mcm takde...

_________________
::Cik Markonah®::
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/cikmarkonah
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Thu Apr 10, 2008 9:47 am

ehehehehe.. cik markonah ni memang terrer bab cite2 cenggini... tidur tak lena le malam ni pikirkan bab bola itam ngan bola putih ni.. isk...

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
Cik Markonah
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 577
Age : 30
Location : ::Moncehster::
Status : ::Gila2 Remaja::
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Thu Apr 10, 2008 11:44 am

ahahaha...tuh aah...jgn siap ngigau2 sudah laaa ek....

_________________
::Cik Markonah®::
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/cikmarkonah
irees_natasha
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 1332
Age : 34
Location : .. My Heart ..
Status : .. My Love ..
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Thu Apr 10, 2008 4:02 pm

sabor jerrr arrrr ... wat sasepen jerkkk
aduh rasa tegoyang gak la usus nii nak taw kesudahan citer niii
afro

_________________


" ... tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau ...
    ... tiada insan berdosa yg tidak punyai masa depan ..."
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ivynatasha2002
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Fri Apr 11, 2008 10:31 am

Cik Markonah wrote:
ahahaha...tuh aah...jgn siap ngigau2 sudah laaa ek....

cik markonah reka le ending cite tu.. anti climax tul arr cite cenggini... tension2.. nak buat lesson plan pun xleh smalan teringatkan bola hitam bola putih

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
Cik Markonah
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 577
Age : 30
Location : ::Moncehster::
Status : ::Gila2 Remaja::
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Fri Apr 11, 2008 11:56 am

nnt la klu sy jumpe ayah budak ni...sy cube try test la tanya psal bola hitam puteh tu...buleh wat ending die...klu tak jumpe gak...korang pandai2 la reka ending sindri...malas aku nak pikir2...hehehehe

_________________
::Cik Markonah®::
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/cikmarkonah
Sponsored content




PostSubject: Re: Rahsia bola hitam putih   Today at 4:05 am

Back to top Go down
 
Rahsia bola hitam putih
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» blackberry 8520 APP ERROR 523..DONE

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Santai :: Teratak Lawak & Cerita-
Jump to: