HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 KERJA...KERJA...KERJA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 3:31 pm

My dear friends

Let us share what Datuk Dr. Fadilah Kamsah used to say


'Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria, ada datang dengan perasaan 'biasa' dan ada datang dengan perasaan serba tak kena '.. Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan 'biasa' saja, hasilnya adalah 'biasa' saja, sesiapa yang datang dengan ceria, hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang akan menggembirakan orang di sekeliling kita. Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah...'

Jadi renungi lah :-

1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggung jawab
'DATANG BEKERJA' tapi hampeh, hasilnya
macam kita 'TAK DATANG' kerja
2.
Ada kala kita rasa kita BUSY giler , rupanya kita hanya 'KELAM KABUT'.
3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN' , tapi rupanya kita
BUSY BODY
4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita
KURANG PENG'AJAR'AN.

5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS rupanya kita hanya lebih kepada
KRITIK yang mencipta KRISIS

6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih
MENGADA

7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE' , adalah lebih baik kita tanya
'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT'

Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA, maka lakukanlah...Segera, tapi manusia tetap manusia..sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik...adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?

Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita dan tingkat kerjasama dalam kerja, tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan' dalam tugasan..kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain.

Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat..kita draw kat akhirat nanti...tapi kalau kita asyik dengki mendengki..nasib la sebab dah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..Renungi lah, berapa orang kawan kita dan berapa orang lawan kita, nescaya itu la kayu pengukur diri yang sebaiknya...

'mengkritik tidak bererti menentang,

menyetujui tidak semestinya menyokong,
menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik'
[/size]

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
irees_natasha
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 1332
Age : 35
Location : .. My Heart ..
Status : .. My Love ..
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 3:46 pm

'mengkritik tidak bererti menentang,
menyetujui tidak semestinya menyokong,
menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik'

tertarik dengan ayat niii ...

_________________


" ... tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau ...
... tiada insan berdosa yg tidak punyai masa depan ..."
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ivynatasha2002
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 3:47 pm

tertarik gak..sebab yg tu je tulisan beso...yg len nanti2 la baca...tgh ngantuk ni..heheh.. jgn marah ek bayu

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 3:55 pm

tak maghah pon zam...sbb bayu pon 2x5 gak...
ngantok tahap gaban nie...
mata dah takleh nak bukak...
sampai sakit paler nahan ngantok

Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
sempoiajer79
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
avatar

Female
Posts : 352
Age : 37
Location : Tingkat Seploh...
Status : Single
Joined : 2008-04-24

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 4:40 pm

waahhh..... terasa sungguh diriku ini... lebih2 lagi pada no. 2,3,5,6 & 7... okey!!!! mekapkan diri dgn unsur2 positif mulai esok... hehehe....
Back to top Go down
View user profile http://sempoiajer.blogs.friendster.com/sempoiajer/
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak
avatar

Female
Posts : 1681
Age : 41
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Wed Jun 11, 2008 5:45 pm

Quote :
2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler , rupanya kita hanya 'KELAM KABUT'.

tp kerja kak da tak leh kelam kabut....
kalau kelam kabut hahaha semua geran org jd
milik kak da haha..

kalo bz mmg bz sangat
sebut jer la dah urusan urusniaga
kalo time free kaki leh letak atas meja..

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
apai_chey
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Male
Posts : 310
Age : 34
Location : Kemamang
Status : saudagar merempat
Joined : 2008-11-25

PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   Tue Nov 25, 2008 9:26 pm

kadang2 kita x kenal sapa diri kita... selagi belum ditegur selagi itulah kita x sedar.. sedar2 jer dah duk dlm bilik bos kena marah... toyer jer muka..

sama2 la berubah
Back to top Go down
View user profile http://busanaisyah.blogstarz.my
Sponsored content




PostSubject: Re: KERJA...KERJA...KERJA   

Back to top Go down
 
KERJA...KERJA...KERJA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» How do you go to the toilet in space?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum II :: Teratak Kerja & Kerjaya-
Jump to: