HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» Flaming Desire - www.kedaikuat.com
Yesterday at 11:51 am by notrex

» phero max original minyak wangi pemikat WWW.KEDAIKUAT.COM
Thu Dec 08, 2016 6:33 pm by notrex

» Phero-X Perfume Murah RM65 - WWW.KEDAIKUAT.COM
Wed Dec 07, 2016 6:23 pm by notrex

» MAX XTENDER - www.kedaikuat.com
Tue Dec 06, 2016 6:22 pm by notrex

» Bazooka Pills 60 BIJI RM220 | www.kedaikuat.com 0133066540
Mon Dec 05, 2016 6:04 pm by notrex

» Vimax Izon Original RM220 | www.kedaikuat.com
Sun Dec 04, 2016 6:18 pm by notrex

» PROEXTENDER v3 rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Kisah isteri kuat berleter

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
zulsa
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 595
Age : 38
Location : szbap
Status : three in the row
Joined : 2008-04-16

PostSubject: Kisah isteri kuat berleter   Sun May 04, 2008 5:41 pm

Ada seorang suami yang hidupnya tertekan kerana isterinya kuat berleter. Setiap hari isterinya akan beleter tak kira masa. Balik kerja lambat setengah jam, berleter. Bangun tidur lewat, berleter. Rumah berselerak sikit, berleter.

Oleh kerana sudah tidak tahan dengan leteran isterinya itu, si suami berjumpa dengan Hj. Ahmad, imam di kampungnya selepas solat jumaat. Hj. Ahmad ni memang terkenal dengan warak dan kepandaiannya mengubat pelbagai penyakit.

Bila diceritakan oleh si suami tentang perangai isterinya, Hj. Ahmad ni tersenyum dan bagitau pada si suami.

"Betoi ka hang ni dah tak larat dengaq bini hang berletiaq".

"Betoi haji. Saya minta tolong sangat pada pak haji ni".

"Kalau macam tu, hang bagi ubat ni kat minuman bini hang, biaq dia tidoq lena. Lepas tu hang pi buang dia kat dalam satu lubang yang dalam".

"Itu saja ke haji?" "

Itu saja. Hang pi buatlah apa yang aku suruh. Tapi hang jangan menyesal di kemudian hari."

"Terima kasihlah haji, tengoklah nanti macam mana".

Si suami ni rasa tak tergamak nak buat apa yang Hj. Ahmad tu suruh. Tapi bila tiba di rumah saja, si isteri terus berleter.

"Orang lain pun sembahyang Jumaat juga, tapi tak ada lah balik sampai lewat sangat. Awak ni merayau ke mana?. Lain kerja tak ada, asyik merayau, merayau, merayau. Cubalah ingat sikit orang kat rumah ni."

Oleh kerana tak tertahan dengan leteran si isterinya ni, si suami ni pun nekad nak buat apa yang Hj. Ahmad ajar pada dia tadi. Waktu maghrib tu, lepas saja selesai sembahyang, si suami ni bancuhlah ubat yang diberi oleh Hj. Ahmad tu tadi. Dia pun beri kat isterinya. Si isterinya pun sambil mengambil air itu sempat lagi berleter,

"Ni buat-buat baik ni ada lah sebabnya tu. Mesti ada hati nak tambah bini lagi. Tu yang konon-konon buat baik ni".

Selesai saja minum air tu, si isteri terus tertidur tak sedarkan diri. Si suami pun angkat si isteri ni tadi dan bawak ke belakang rumah. Di sana ada sebuah perigi buta yang dah 20 tahun tidak digunakan.

Sampai kat perigi buta tu, si suami ni pun terus campak isterinya ke dalam. Si suami pun pulang ke rumah. Keesokkan harinya, si suami ni rasa aman. Tak ada orang berleter dia bangun lewat. Balik kerja pun tak ada orang berleter. Dia rasa selesa duduk di rumah.

Masuk hari kedua, si suami ni rasa lain macam. Rasa rindu pulak pada leteran isterinya. Dia dah mula rasa gelisah. Sepanjang hari tu asyik teringat aje pada isterinya. Masuk hari ketiga, si suami tahu dia tak boleh hidup tanpa isteri dia. Selepas saja solat maghrib kat masjid, dia pun berjumpa dengan Hj. Ahmad.

"Haji, saya rasa menyesallah haji sebab buang isteri saya dulu. Boleh tak saya dapatkan balik isteri saya tu?".

"Itulah hang. Aku dah bagitau kat hang. Kalau hang nak buat, jangan menyesal. Laa ni aku pun tak tau apa nasib bini hang. Aku nak tolong pun aku tak jamin bini hang selamat atau tidak. Tapi hang boleh pi cuba. Malam ni juga, hang kena pi tempat hang buang bini hang tu, hang bawak sekali tali panjang. Hang campak tali tu masuk ke dalam lubang tempat hang buang bini hang, lepas tu hang selawat 3 kali. Lepas selawat 3 kali, hang tarik tali tu ke atas. Hang cuba 3 kali. Kalau lepas 3 kali pun bini hang tak keluaq, maknanya bini hang dah mampuih la."

Si suami pun tanpa berlengah terus balik ke rumah, ambil tali panjang dan terus pergi ke perigi buta tempat dia mencampakkan isterinya 3 hari yang lepas. Sampai saja di perigi buta tu, si suami tu terus mencampakkan tali ke dalam perigi buta tu. Selepas saja selawat 3 kali, si suami tu tariklah bini dia naik ke atas. Selepas habis tali tu di tarik ke atas, tiada isterinya keluar. Si suami cuba buat kali yang kedua. Kali ni dia selawat 7 kali pulak. Tapi usahanya masih hampa. Si suami ni pun mulai risau.

"Dah mati ke bini aku ni?"

Si suami cuba buat kali yang ketiga. Kali ni dia selawat 11 kali. Bila ditarik tali tu ke atas, dia terasa berat. Hati si suami begitu gembira. Selepas habis tali tu ditarik ke atas, yang keluar dari perigi tu bukan isterinya tapi satu jembalang yang berbulu amat lebat.

"Siapa kau ni? Mana bini aku? Celaka lah kau kalau kau makan bini aku!" Jawab si jembalang tu;

"Aku ni penunggu perigi buta ni. Dah bertahun aku duduk kat sin i. Tapi sejak bini kau datang, aku jadi tak senang duduk. Hari-hari, pagi, petang, siang, malam asyik berleter, berleter, berleter. Aku sampai naik berbulu satu badan. Aku dah tak tahan. Aku nak pindah pergi tempat lain. Kalau kau nak bini kau, kau ambillah dia kat bawah tu. Aku pun dah tak tahan lagi dah".

Sejak hari tu, si suami tu pun dapatlah kembali bersama isterinya. Si isterinya pun dah kurang lah membebel sikit, takut lepas ni dicampakkan suaminya ke dalam perigi buta tu lagi. Hiduplah si suami dan si isteri ni setengah aman.

Tabiat berleter tetap ada tapi tak boleh hilang, Cuma boleh dikurangkan.
Back to top Go down
View user profile http://insanbakti.blogspot.com/
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 10:13 am

pengalaman mengajar erti kehidupan... sabar lah yea... huhuhuhuhuhu...

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 10:58 am

hehehhehe...
beleter tu sbenarnye penawar duka..
muhahahahha..
bole tak cakp camtu??

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 11:16 am

berleter le ain... berleter lagi..
lelama jadi tawar hidup tu.. hahahaha

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 3:17 pm

aishhhh..
istri cikgu zul xsuke beleter ke??

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
nina2519
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2324
Age : 31
Location : ~Jin Bertendang~
Status : ~ Single Tak single Sangat Laa ~
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 4:38 pm

urm..berleter tue lumrah bagi kaum wanita..huhu

lagi2 benda yg dileter nyer tu tak kena kat mata..

_________________
.:: Belajarlah Bersyukur Dengan Jodoh Anugerah Tuhan..
Usah Mendambakan Teman Secantik Balqis, Andai Dirimu
Tidak Seindah Sulaiman.. Mengapa Diharapkan Teman
Setampan Yusof, Andai Dirimu Tidak Setulus Zulaikha...
Tak Perlu Mencari Seistimewa Khadijah, Andai Dirimu T
idak Sesempurna Rasulullah SAW ::.
Back to top Go down
View user profile http://arosamutiara-neina.blogspot.com/
sempoiajer79
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 352
Age : 37
Location : Tingkat Seploh...
Status : Single
Joined : 2008-04-24

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 5:04 pm

tapi ada gak lelaki yang kuat berleter.. macam..... selalunya lelaki yang kuat berleter ni orangnya teramatlah cerewet....
Back to top Go down
View user profile http://sempoiajer.blogs.friendster.com/sempoiajer/
zulsa
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 595
Age : 38
Location : szbap
Status : three in the row
Joined : 2008-04-16

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 5:53 pm

sempoiajer79 wrote:
tapi ada gak lelaki yang kuat berleter.. macam..... selalunya lelaki yang kuat berleter ni orangnya teramatlah cerewet....

lelaki yg kuat berleter nie senang jee ubatnya... tengah dia duk berleter tu.. si isteri cium jee mulut nya... maka berhentilah dia berleter... kalau tak caya... leh cuba... sengih
Back to top Go down
View user profile http://insanbakti.blogspot.com/
Spawn
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 7:16 pm

Kalau ade isteri.............
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Mon May 05, 2008 7:42 pm

mehatespink wrote:
aishhhh..
istri cikgu zul xsuke beleter ke??

mulut dia ain, biar le dia nak berleter.. eheheheh.. abis kuat pun 10 minit je.. kalau boring sangat pakai je ipod.. hahahaha..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
nalitha hazirah
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)


Female
Posts : 99
Age : 33
Location : cheras. kay eLL
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Tue May 06, 2008 1:59 am

Shocked tak suka berleter..
diam jer klau tak puas hati...
Back to top Go down
View user profile
zulsa
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 595
Age : 38
Location : szbap
Status : three in the row
Joined : 2008-04-16

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Tue May 06, 2008 9:00 am

nalitha hazirah wrote:
Shocked tak suka berleter..
diam jer klau tak puas hati...

mungkin sekarang naluri berleter itu belum turun lagi... bak kata org Kaunseling... lebih baik anda berleter daripada anda pendamkan perasaan anda... memendam perasaan umpama bom jangka yg akan meletup. Maka sama ada mulut anda akan meletup atau hati anda yg meletup.
Back to top Go down
View user profile http://insanbakti.blogspot.com/
sempoiajer79
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 352
Age : 37
Location : Tingkat Seploh...
Status : Single
Joined : 2008-04-24

PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Tue May 06, 2008 1:43 pm

zulsa wrote:
sempoiajer79 wrote:
tapi ada gak lelaki yang kuat berleter.. macam..... selalunya lelaki yang kuat berleter ni orangnya teramatlah cerewet....

lelaki yg kuat berleter nie senang jee ubatnya... tengah dia duk berleter tu.. si isteri cium jee mulut nya... maka berhentilah dia berleter... kalau tak caya... leh cuba... sengih



oowh... yea ker?... hhmmmm... mungkin betol gak nie... Insya allah akan dipraktikkan suatu hari nanti... Wink
Back to top Go down
View user profile http://sempoiajer.blogs.friendster.com/sempoiajer/
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah isteri kuat berleter   Today at 4:51 pm

Back to top Go down
 
Kisah isteri kuat berleter
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Santai :: Teratak Lawak & Cerita-
Jump to: