HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» PROEXTENDER v3 rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

» STUD 100 SPRAY EJAKULASI - www.kedaikuat.com
Mon Nov 14, 2016 6:38 pm by notrex

» PL SUPER GEL - www.kedaibatin.com
Sun Nov 13, 2016 2:07 pm by notrex

» PENIS SLEEVE - WWW.KEDAIBATIN.COM
Fri Nov 11, 2016 5:40 pm by notrex

» MACA MEN DELAY SPRAY RM80 - WWW.KEDAIBATIN.COM
Fri Nov 11, 2016 12:27 am by notrex

» Imax Delay Spray - www.kedaibatin.com
Wed Nov 09, 2016 5:53 pm by notrex

» GEL TAHAN LAMA - MEN SECRET GEL
Tue Nov 08, 2016 6:02 pm by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Kisah benar dari penjara sg. buluh

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
michiru
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)


Female
Posts : 128
Age : 31
Location : Kuala Lumpur
Status : single
Joined : 2009-05-15

PostSubject: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Tue Sep 08, 2009 10:24 am

>Kisah benar dari penjara sg. buluh

Suatu malam bertempat di Surau Jenaris aku telah menghadiri satu forum
perdana sempena Maulidur Rasul. Ahli panel terdiri dari Uts Halim Din, Ust. Raihan & Utszh Dr. Sharifah Noor Hayati. Memang menarik kupasan ketiga3 ahli panel yg bijaksana tu. Ttg keperibadian rasulullah yg mulia itu yg menjadi ikutan kita semua.

Di penghujung rancangan tersebut salah seorang utz kalau tak silap aku utz
halim din telah menceritakan sebuah kisah yg berlaku di penjara sg. buluh.
Sebuah kisah benar. Mengikut cerita beliau, semasa beliau habis memberi
ceramah
agama pd banduan2 di sana ,
Pengarah Penjara telah berjumpa dgn beliau dan menceritakan pd beliau ttg seorang banduan yg bernama AMIN iaitu ketua kumpulan Al-Mau'una yg didapati bersalah kerana melancarkan perang kepada Yg Dipertua Agong. Amin dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Apa yg manarik ialah peribadi si Amin ini. Beliau seorang yg berdisplin,
kuat beramal, mengaji quran, solat malam dan baik dikalangan sesama banduan lain.Pendek kata banduan yg tiada bermasalah.
Seminggu sebelum dia digantung, pengarah penjara telah menziarahi sel
beliau dan terkejut kerana terdapat bau yg harum. Bau itu tak hilang walaupun beliau telah pulang ke rumah bau harum itu masih melekat pd pakaiannya.

Mengikut ceritanya lagi, pd mlm sebelum dia digantung, dia berpesan
supaya dikejutkan pada jam 4.00 pagi. Dia digantung pada subuh pagi jumaat.
Pada mlm sebelum dia digantung, didapati Si Amin ini tidur begitu lena
sekali seolah2 tiada apa2 akan berlaku pd pg esoknya sedangkan dia akan dihukum gantung pada pg esok. Bayangkan kalau org nak kena gantung pg esok, mesti gelisah dan mesti tak boleh tidur punya.

Bila tepat jam 4.00 pg, Amin ini pun dikejutkan, dia terus beramal, solat
taubat, tahajud, mengaji dan sujud syukur dan dia berpesan supaya dibawa ke tali gantung ketika dia sedang sujud syukur.

Ketika Amin sedang sujud pd masa itulah dia dibawa ke tali gantung. Bila
tiba masa hendak digantung, tiba2 Amin ini pengsan dan tidak sedarkan diri. Masa semakin suntuk dan Amin harus digantung ketika itu juga, maka kepala dia ditutup dgn kain hitam dan hukuman pun dijalankan.
Agak pelik ketika itu kerana hukuman gantung tersebut seperti menggantung anak patung yg tidak bernyawa, tiada pergerakan, tiada jeritan. Didapati juga selipar jepun yg dipakai oleh Amin masih melekat pd kakinya, begitu juga tasbih masih tidak terlepas dari tangan.

Apabila janazah Amin dibuka penutup muka didapati lidah tidak terjelir
keluar spt kebiasaan mereka yg digantung. Tangan spt org dlm solat dgn jari telunjuk spt membaca tahiyat akhir. Subhanallah. ......... mungkin Allah sudah mengambil nyawanya dulu sebelum digantung... ....

Begitulah kebesaran Allah yg memberi Rahmat kepada hamba2 nya soleh dan sentiasa bertaubat. Mungkin ini satu petunjuk dari ALLAH kpd kita semua.

Inilah kisah yg diceritakan semula oleh Ustaz tersebut.
Back to top Go down
View user profile
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Sat Sep 12, 2009 1:35 am

WALLLAHHUALAM...SEMOGA ROH NYER DI TEMPAT KAN...BERSAMA2 ORG YG BERIMAN...ALFATIHAH
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
mr^cool
Rakyat Jelata
Rakyat Jelata


Male
Posts : 13
Age : 36
Location : rite here buddy
Status : married
Joined : 2009-06-23

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Wed Sep 16, 2009 9:48 am

org difitnah...mmg la mcm tue...
Back to top Go down
View user profile
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Thu Sep 17, 2009 1:36 am

mcm2 la kan..
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
casablanca
Rakyat Jelata
Rakyat Jelata


Female
Posts : 7
Age : 30
Location : selangor
Status : married
Joined : 2009-05-28

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Thu Sep 17, 2009 3:56 pm

penah gak dgr2 citer nie....
Back to top Go down
View user profile
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Fri Sep 18, 2009 11:51 am

kat mana ko dg casa
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
mfarishlando
Rakyat Jelata
Rakyat Jelata


Male
Posts : 14
Age : 37
Location : Shah alam
Status : married
Joined : 2009-12-05

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Sat Dec 05, 2009 4:43 pm

Smua yg beliau buat tu mungkin krn menegakkan agama Allah,tp dunia ada undang2 trsndiri,sdgkan Allah telah brjanji seorang Islam yg membunuh seorang kafir dgn sbb akan dinaikan darjat dan ilmunya disisi Allah...wallahualam
Back to top Go down
View user profile http://www.tgpl.forumotion/mfarishlando
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Sun Dec 06, 2009 12:55 pm

WALLAHUALAM
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
nina2519
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2324
Age : 31
Location : ~Jin Bertendang~
Status : ~ Single Tak single Sangat Laa ~
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Tue Feb 02, 2010 3:21 pm

semoga roh yer dicucuri rahmat.. amin..

_________________
.:: Belajarlah Bersyukur Dengan Jodoh Anugerah Tuhan..
Usah Mendambakan Teman Secantik Balqis, Andai Dirimu
Tidak Seindah Sulaiman.. Mengapa Diharapkan Teman
Setampan Yusof, Andai Dirimu Tidak Setulus Zulaikha...
Tak Perlu Mencari Seistimewa Khadijah, Andai Dirimu T
idak Sesempurna Rasulullah SAW ::.
Back to top Go down
View user profile http://arosamutiara-neina.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah benar dari penjara sg. buluh   Today at 5:34 pm

Back to top Go down
 
Kisah benar dari penjara sg. buluh
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Gaara is from Uzumaki clan
» Mangrove bonsai
» Philantus Neruri/Cendrawasih

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Keagamaan-
Jump to: