HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Kisah Seram Seorang Pemancing

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Spawn
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Kisah Seram Seorang Pemancing   Sat Apr 12, 2008 1:27 pm

Ajis memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing kat situ.

Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan.

Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.

tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu.

Ajis segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.


Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?" bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni.

Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.

Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.

hehehe...rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing balik, sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya..
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
zulsa
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 595
Age : 38
Location : szbap
Status : three in the row
Joined : 2008-04-16

PostSubject: Re: Kisah Seram Seorang Pemancing   Thu Apr 17, 2008 2:23 pm

Satu perkara yg tak logik.. bagaimana kesempurnaan utk dia mengambil wuduk... tidak membasahkan kepala...
Back to top Go down
View user profile http://insanbakti.blogspot.com/
Spawn
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Kisah Seram Seorang Pemancing   Thu Apr 17, 2008 6:09 pm

mungkin beliau memakai helmet cam yahudi kot,nampak skit jambul,Hohohohohoho.
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
puteri kayangan
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)


Female
Posts : 169
Age : 36
Location : Skudai, JB
Status : Married
Joined : 2008-05-26

PostSubject: Re: Kisah Seram Seorang Pemancing   Mon May 26, 2008 5:15 pm

layanz...memang lawak tul la..tapi tak kan la tak de org tegur dia..
Back to top Go down
View user profile http://www.maybank2u.com.my
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisah Seram Seorang Pemancing   Today at 4:03 am

Back to top Go down
 
Kisah Seram Seorang Pemancing
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Santai :: Teratak Lawak & Cerita-
Jump to: