HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Post new topic   Reply to topicShare | 
 

 "Orang yang mencintai kamu"

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: "Orang yang mencintai kamu"   Thu Feb 05, 2009 4:16 pm

1) Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3) Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4) Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5) Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’, 'Selamat Malam’,
‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6) Jika kamu menyambut hari ulangtahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7) Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca. Kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kamu tuturkan padanya, dan akhirnya kamu musnahkan? pasti kamu lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9) Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.

10) Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11) Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia
akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12) Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13) Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14) Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15) Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

16) Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17) Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19) Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20) Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21) Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22) Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23) Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

~di cedok dari blog zoulle (juga sama dgn apa yg terdapat di blog koin..hehe)
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Thu Feb 05, 2009 4:18 pm

Quote :
2) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

bahye yang nih...heheeh

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
areDIKA
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 470
Age : 35
Location : putrajaya
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Thu Feb 05, 2009 5:08 pm

pengorbanan 'org yg mencintai kamu' tu sgt besar ertinya..

walau mcm mana pun dia tetap mencintai kamu, namun yg nyata terkadang sebaliknya pulak yg dilalui. Ya Allah kuatkanlah hati nya dan berikan lah i ketenangan dalam menghadapi situasi INI..
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:08 am

23) Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah
memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta
ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan
karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan
kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Rolling Eyes

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:18 am

mcm penah kulihat entry ni.. actually i letak kat blog sebab besar maknanya... n i like all the points.. Smile

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:20 am

same la cegu.
ai pun letak kat blog ai jg.
songlap dari blog cegu.
ark ark ark.

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:22 am

~Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.~

yg ni dariku untuk koin.. huahuahua... ampunnn...

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2295
Age : 39
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:30 am

saya akui KEBENARAN point2 di atas...ihiks
sign

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 8:34 am

saya pun sama.. tu yg once baca terus cedok tu.. hihihi..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
pakma
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Female
Posts : 164
Age : 36
Location : kl
Status : ~lalalala~
Joined : 2008-08-26

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 9:21 am

cencuroot wrote:
Quote :
2) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

bahye yang nih...heheeh


memang bahaya sangat2..
huhu takottttt No
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:09 am

zoulle wrote:
~Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.~

yg ni dariku untuk koin.. huahuahua... ampunnn...

patutla cegu da smakin jauh da.
ark ark ark
Razz

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:17 am

huahuahuahua... Razz walaupun hal itew membunuh hatiku... Sad

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:32 am

sabar zol.. i faham perasaan ko.. dah byk dah ko mengadu kat i... lupakanla ain tu zol.. hehehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:35 am

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


ni utk ko zam.. hihihi

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:38 am

untuk ko gak zol..
sama2 merasa kepeningan itu... hahhahahaha

hahahaha.. nak gelak je

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 10:51 am

soooodah lah ko zam... huahuahua.. tutup kesssss... out of topic Razz

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 11:04 am

hahahaha...tau takut..
gelak sensorang i depan pc nih..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 11:11 am

apa takut? pirahhhh... gelak le kuat2 sket.. i xleh gelak kekuat arini.. ada aweks plak kat depan ni, cover hensyem je dari tadi.. hihihihihi

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Fri Feb 06, 2009 12:08 pm

byk kali da bace post kozam yg diamek dr blog cegu+koin ni.
huhu.

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak
avatar

Female
Posts : 1681
Age : 41
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Mon Feb 09, 2009 9:14 am

pakma wrote:
cencuroot wrote:
Quote :
2) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

bahye yang nih...heheeh


memang bahaya sangat2..
huhu takottttt No



Evil or Very Mad IMAN KENE KUAT...NEH

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab
avatar

Male
Posts : 5286
Age : 37
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   Mon Feb 09, 2009 9:33 am

huahuahua.. sib baik stay kat terengganu darul iman.. so mesti iman kuat tu.. kikiki

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: "Orang yang mencintai kamu"   

Back to top Go down
 
"Orang yang mencintai kamu"
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Challenge 2: "Shagadelic 70's!"
» "Growing In Kindness" is now available
» Help identifying stoneware signature "S A H"
» "Trailer Park Boys"
» "The Victorian Affair." (Character Creation) RELOADED

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum III :: Teratak Cinta & Persahabatan-
Post new topic   Reply to topicJump to: