HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Fri Jan 16, 2009 4:18 pm

Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR...

Jika suami/isteri yg tidur berdengkur di waktu malam
...krn beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.

Jika anak/adik perempuan kita yg mengomel apabila mencuci pinggan,
..krn itu bermakna dia berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.

Jika cukai pendapatan yg kita kena bayar,
...krn itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.

Jika pakaian kita yang dah tak muat,
...krn itu bermakna kita cukup makan.

Jika lantai yg perlu dimop, tingkap yg perlu dilap dan rumah yg perlu dikemas ,
...krn itu bermakna kita masih mempunyai tempat tinggal.

Jika bunyi bising jiranē,
...krn itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.

Jika timbunan pakaian yg perlu dicuci/digosok
...krn itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.

Jika keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja,
...krn itu bermakna kita masih berupaya utk kerja kuat.

Jika tempat letak kereta yg jauh drpd lif,
..krn itu bermakna kita masih berupaya utk berjalan.

Jika jam loceng yg berdering pd waktu pagi,
...krn itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut...

Jika orang mengumpat/berkata buruk mengenai kita
.. krn itu bermakna kita hebat sebab orang itu berusaha menjatuhkan kita

Jika kekasih meninggalkan kita
...krn itu lebih baik daripada hidup dgn org yang tidak setia sepanjang hayat
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
bangau
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
avatar

Male
Posts : 47
Age : 32
Location : Di pejabat
Status : Tak kawen-kawen lagi
Joined : 2008-12-13

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Jan 20, 2009 11:19 am

Jika kita dibuang kerja lak camne?
adakah-krn itu menunjukkan kita masih diperhatikan di syarikat itu.. leh ke?
Back to top Go down
View user profile
gee
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Female
Posts : 210
Age : 44
Location : seberang tambak
Status : M3
Joined : 2008-06-23

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Jan 20, 2009 1:07 pm

bangau wrote:
Jika kita dibuang kerja lak camne?
adakah-krn itu menunjukkan kita masih diperhatikan di syarikat itu.. leh ke?

i think it shud be
kita harus motivate kan diri kita, pertingkatkan diri to be more better (boleh gitu "yg arif"?)
Back to top Go down
View user profile http://tinyurl.com/geehmn
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Jan 20, 2009 2:56 pm

bagus kalau kita selalu fikir positif je bg setiap perkara.. leh kurangkan stress.. hati pun senang

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
apatz
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Male
Posts : 325
Age : 35
Location : keyel
Status : baker bakery
Joined : 2008-08-14

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Thu Jan 22, 2009 8:40 am

bangau wrote:
Jika kita dibuang kerja lak camne?
adakah-krn itu menunjukkan kita masih diperhatikan di syarikat itu.. leh ke?

~oo itu bermakna sudah sampai masanya kita menjadi tokey sendiri. sndri jd bos lg bermakna kan?
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Feb 10, 2009 8:26 am

Jika orang mengumpat/berkata buruk mengenai kita
.. krn itu bermakna kita hebat sebab orang itu berusaha menjatuhkan kita

hehe.
suke yg ni.
kokin, kamu suka tak yg ni???
Razz

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Feb 10, 2009 1:51 pm

kokin mesti suka...hehe.. kamu berdua mmg hebat la..hehe..positif betul

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Tue Feb 10, 2009 1:57 pm

Jika kekasih meninggalkan kita
...krn itu lebih baik daripada hidup dgn org yang tidak setia sepanjang hayat

ni plak tok cegu zol.
ark akr ark.

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
ummi_miirul
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 701
Age : 38
Location : KL
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   Sat Dec 26, 2009 6:08 pm

mehatespink wrote:
Jika orang mengumpat/berkata buruk mengenai kita
.. krn itu bermakna kita hebat sebab orang itu berusaha menjatuhkan kita

hehe.
suke yg ni.
kokin, kamu suka tak yg ni???
Razz


i pun suka yang nie.. wahh. bagus tul.. ek... tapi biasanya kalau orang2 jenis gini.. orang anggap dorang nie OKU jekr... so.. malas nak amik pusing.... yaaiitt!

_________________
~Alwayz be My baby...~
Back to top Go down
View user profile http://chyralis.multiply.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF   

Back to top Go down
 
Mencari POSITIF bagi sesuatu yg NEGATIF
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum II :: Teratak Personaliti & Motivasi-
Jump to: