HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Jual tubuh bayar ansur

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Spawn
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Jual tubuh bayar ansur   Thu Nov 13, 2008 4:17 pm

GOMBAK: Akibat bebanan hidup, seorang ibu tunggal di Pulau Pinang terpaksa mengambil ‘jalan pintas’ dengan menawarkan khidmat seks melalui bayaran ansuran di kalangan rakan sekerja lelakinya.

Difahamkan, kegiatan tidak bermoral itu yang dilakukan secara separuh masa, mula dijalankan wanita terbabit bagi menampung keperluan diri dan enam anaknya selepas diceraikan suami.

Lebih menyedihkan, bekas suami wanita itu langsung tidak pernah memberi nafkah kepada anak-anaknya sejak menceraikan isterinya walaupun sudah diarahkan berbuat demikian melalui perintah mahkamah.

Berikutan buntu memikirkan nasib untuk meneruskan kehidupan selain menyara anak-anaknya, wanita itu yang bekerja sebagai pengawal keselamatan, nekad menggadaikan maruah dirinya kepada beberapa lelaki ‘hidung belang’ yang juga rakan sekerjanya pada bulan kedua diceraikan, walaupun belum tamat tempoh edah.

Perkara ini didedahkan Ketua Pengarah merangkap Ketua Hakim Syarie Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia (JKSM), Datuk Ibrahim Lembut, pada sidang media selepas merasmikan Seminar Isu-isu Mahkamah Syariah ke-10 di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) di sini, semalam.

Beliau mengetahui mengenai aktiviti tidak bermoral yang dijalankan ibu tunggal terbabit ketika menghadiri seminar berkaitan Badan Sokongan Keluarga (BSK) JKSM di Pulau Pinang, kelmarin.

Katanya, perkara itu boleh dielakkan sekiranya ibu tunggal terbabit tahu mengenai
pelbagai bentuk bantuan yang layak diperolehnya termasuk melalui dana BSK.

“Saya terkejut dan sedih bila mendapat tahu mengenai perkara ini yang tidak sepatutnya berlaku, tambahan pula membabitkan umat Islam. Dengan gaji kecil, mana mampu menanggung keperluan peribadi dan anak-anak.

“Kami juga mendapat maklumat mengenai kegiatan sama dilakukan seorang lagi wanita di negeri berkenaan yang bekerja sebagai tukang cuci dan siasatan kami mendapati, bekas suami wanita itu tidak memberi nafkah,” katanya.

Hadir sama, Dekan Kulliyyah Undang-undang Ahmad Ibrahim UIAM, Prof Datuk Dr Zaleha Kamarudin.

Mengulas lanjut mengenai BSK, Ibrahim berkata, pihaknya sudah menyiapkan kertas kerja untuk dibawa ke jemaah menteri sebelum dibentangkan di Parlimen.

“Kita harap sasaran dana BSK sebanyak RM15 juta diluluskan bagi membantu golongan seperti ibu tunggal yang tidak mendapat nafkah mencukupi untuk menyara keluarga dan dapat dilaksanakan awal tahun depan. Buat masa ini, dana terkumpul RM500,000 yang diperuntukkan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP),”
katanya.

Dalam perkembangan lain, Ibrahim berkata, langkah mengadakan perbicaraan di mahkamah syariah pada hujung minggu bermula Jumaat malam hingga pagi Ahad, perlu diadakan bagi mengelak warga asing yang terbabit dengan jenayah syariah terlepas daripada hukuman.

Hingga Ogos tahun ini saja, sebanyak 485 kes membabitkan jenayah syariah dilakukan warga asing dicatatkan di seluruh negara. Ada di kalangan mereka sanggup datang dari Negeri Sembilan dan Melaka untuk buat maksiat dengan gadis tempatan.
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
Spawn
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Thu Nov 13, 2008 4:23 pm

sape yang salah?pompuan tu ke?x suami die ke?pusat zakat ke?masyarakat ke?atau kekawan yang bt projek ngan pompuan tu?
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Thu Nov 13, 2008 4:33 pm

buat bukan free bai..bayar gak tau..walaupun ansuran mudah..hehe..
diri sendiri pun salah.. kan haram hasil tu..berdosa kan melacur
suami pun salah..xbg nafkah..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Fri Nov 14, 2008 8:49 am

emmm donia2
bila bercerai laki tak bagi nafkah
si isteri yg ditinggalkan ngan anak2 yg merana
si isteri merangkap ibu sanggup lakukan apa saja demi anak2
sukarnya hidup...nauzubillahiminzalik

Sad Sad Sad

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Fri Nov 14, 2008 9:05 am

walau camne susah pun hidup..jgn pilih jalan mudah.. setiap masalah ada jalannya...semua tu dugaan ALLAH..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
apatz
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Male
Posts : 325
Age : 35
Location : keyel
Status : baker bakery
Joined : 2008-08-14

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Fri Nov 14, 2008 2:35 pm

~yg salah ialah kita semua..sbg masyarakat Islam ada yg xtolong..yg tolong plak dh bg duit kt jabatan kerajaan..tp kerajaan xda apa2 susulan bantuan..kerajaan yg dh dpt duit plak..bile dpt duit pegawai sapu duit tu..yg xsapu duit bile nak guna duit tu untuk menolong ,pegawai atasan xbagi plak, katanya kite kene buat kajian dulu betul ke org2 nie memerlukan. last2 sekali sape pon xdpt bantuan. if dapat pon sebahagian jer dari majoriti golongan memerlukan. bila pilihanraya golongan masyarakat jugak yg memilih kerajaan yg diatas td.

so kesimpulannya:
masyarakat->kerajaan->masyarakat->kerajaan->masyarakat...


*bila pemerintah tidak menjalankan hukum Islam, maka Islam tidak ada dlm masyarakat. bila tidak ada masyarakat Islam maka tidak wujud kerajaan Islam. bila tidak wujud kerajaan Islam maka wujudlah masyarakat yg rosak nilai akhlaknya.
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Fri Nov 14, 2008 3:08 pm

betul kata2 kau tu pat.. tp bg aku yg paling penting dalam diri sendiri..betulkan diri..kalau ibu tunggal tu tahu hukum hakam...tau halal haram.. sentiasa ingt Allah...benda2 ni xkan terjadi.. yg penting diri sndiri.. semua benda bermula dalam diri kita kan.. terdesak camne pun xleh wat camtu.. ramai lg org yg susah kat m'sia ni..tp majoritinya xde yg melacurkan diri..segelintir je..

pihak2 lain mmg perlu mainkan peranan.. mula2 > jiran terdekat > JKK > JKM > baru la bantuan tu akan sampai..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
Spawn
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 550
Age : 32
Location : Pasir Gudang
Status : 'Hilang Secara Misteri'
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Sat Nov 15, 2008 12:34 am

Tapi yang heran mane pegi zakat yang di bayar?salah satu fungsi zakat kan membantu ibu tunggal.
Back to top Go down
View user profile http://www.lirikdanlagu.blogspot.com
areDIKA
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 470
Age : 35
Location : putrajaya
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Sat Nov 15, 2008 12:45 am

ramai antara kita umat islam tak sedar ttg kemudaratan tingkah laku kita yg silap. Kita pun bukan bijak sgt dalam bab hak dan tggjwb tp byk info yg tak dapat disampaikan kerana SIKAP kita sendiri..

Cuba tgk kalau kita (badan kerajaan) wat roadshow ke pameran ape2 lah, golongan2 sebegini sering ketinggalan utk mendapatkan maklumat.
Buat lah program satu rumah satu komputer tapi kalau SIKAP kita yg hanya mementingkan diri sendiri , surf web2 yg tak sepatutnya.... bayangkan apa erti kemudahan yg disediakan kalau di salah guna

nasib baik la kita ada Teratak Dunia Cyber ni, selain berkumpul memberi idea kita jugak dapat ingat mengingati antara satu sama lain.

mudah mudahan usaha yg sedikit ini (web Teratak Dunia Cyber) dpt membantu
Back to top Go down
View user profile
notme
Bendahara
Bendahara
avatar

Female
Posts : 1746
Age : 35
Location : JB
Status : single not available
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Sat Nov 15, 2008 10:14 am

nk simpati ke nk marah..?

aku rasa duit bkn satu2nya faktor dia jual diri.. mgkn nafsu jugak mendorong dia wat cemtu..
ye la...gaknye tingat saat2 bersama suami dia dulu.. mgkn keinginan tu still kuat kan?

kalaulah semata2 nk cari DUIT utk teruskan idup, nape takleh cari side income lain? jual nasi lemak ke, kuih ke, basuh baju kat umah org ke... byk lg cara halal..
ni nk cepat, mudah & sedap je...

tak payah la nk salahkan org lain.. tgk diri sendiri dulu... nk 1000 daya, xnak 1000 dalih..
bkn nk mengata nasib org, tp idup kita ni byk pilihan.. kita nk baik, jadi baik la kita...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cyberminishop.blogspot.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Sat Nov 15, 2008 11:14 am

bahasa mudahnye gersang la ek mimi? aku rasa camtu gak..kalau betul2 nak duit xkan la leh bayar ansur.. barape sgt leh dpt kan..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
notme
Bendahara
Bendahara
avatar

Female
Posts : 1746
Age : 35
Location : JB
Status : single not available
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Sat Nov 15, 2008 2:03 pm

smile cemtu le zam pada pikiran aku...
tp xtau le pe pikiran macik tu kan..hehehe...
leh byr ansuran lak... pakai kedit kad leh tak? Razz

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cyberminishop.blogspot.com
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Mon Nov 17, 2008 10:14 am

ko nak gak ke? ko pompuan mana leh berurusan ngan macik tu mimi.. simpanla kedit kad ko tu..

apa agaknya nasib maksik tu kan...harap2 terbela..sian anak2 dia..
jgn lepas masuk paper bertambah laris dah la..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak
avatar

Female
Posts : 1681
Age : 41
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Mon Nov 17, 2008 1:14 pm

Mad bila baca cuma satu yg terfikir (PEREMPUAN TU PENDEK AKAL)

TAK ADA ILMU
TAK ADA IMAN

sejara jujur kita boleh berfikir....sekiranya kita masih waras....hasil yg
diberi pada anak2 adalah HARAM....(cuba fikir apa kesannya ? )
jangan salahkan mana2 pihak sekiranya diri sendiri tak betul...

dunia dah moden.... (fikir la sendiri)

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Mon Nov 17, 2008 2:15 pm

betul tu kak da...sokong sgt..
hasil haram ni jadi darah daging kita..pastu bg anak2 makan dgn hasil haram..
kalau ada pegangan agama xkan terjadi benda2 camtu..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
areDIKA
Temenggung
Temenggung
avatar

Male
Posts : 470
Age : 35
Location : putrajaya
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Tue Nov 18, 2008 9:51 am

hmm tul lah tu..
harus tabah dan berusaha, tak semua org leh tanggung kalau tak betul2 kuat dlam melawan godaan dunia.

Menceri rezeki dari sumber yg halal dan beri keluarga makanan yg elok2
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara
avatar

Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Wed Nov 19, 2008 8:54 am

~kita harus tabah dan bersedia
cekal hadapi kemungkinan yg tiba...~

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
hziemah
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 654
Age : 36
Location : Putrajaya
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Wed Nov 26, 2008 10:09 am

dunia dunia..jawab le kat akhirat sok..memula yg kena soal pemimpin..kenapa biarkan rakyat yg dipimpin jd camtu..

_________________


Lilypie - Personal pictureLilypie
Back to top Go down
View user profile http://hziemah.fotopages.com
apai_chey
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja
avatar

Male
Posts : 310
Age : 34
Location : Kemamang
Status : saudagar merempat
Joined : 2008-11-25

PostSubject: salah siapa?   Wed Nov 26, 2008 11:48 am

Spawn wrote:
sape yang salah?pompuan tu ke?x suami die ke?pusat zakat ke?masyarakat ke?atau kekawan yang bt projek ngan pompuan tu?

dalam bab nih sumer ada salah masing2 tepuk dada tanya iman.. adakah perkara yang kt buat tu betul. adakah kt dah jalankan tanggungjawab masing2? adakah kt telah menegur? adakah kt telah memantau? adakah kt telah....?

Wallahualam..
Back to top Go down
View user profile http://busanaisyah.blogstarz.my
mehatespink
Temenggung
Temenggung
avatar

Female
Posts : 2860
Age : 34
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Thu Dec 04, 2008 8:07 am

sokong apai..
memasing ade tggjwb memasing..
sume kene main peranan kalo tamo mende camni jadi lg..

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
avatar

Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Wed Sep 02, 2009 4:16 pm

zaman sekarang org sangup buat aper..asalkan dapat duit
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
zmrbd
Rakyat Jelata
Rakyat Jelata
avatar

Male
Posts : 10
Age : 45
Location : Ampang
Status : Married
Joined : 2010-01-07

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Thu Jan 07, 2010 12:57 pm

patut pompuan cam tu yg patut dijadikan bini ke2,ke3 atau ke4 sbb nak membantu tapi contoh skrg bini ke2 mesti lebih cantik dari bini pertama

3 perkara yg sepatutnya disegerakan didunia:-
1-sembahyang bila masuk waktunya
2-mengebumikan org yg meninggal dunia
3-kahwini ibu tunggal (mangsa peperangan)
Back to top Go down
View user profile http://zmrbd374@gmail.com
qaidah
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
avatar

Female
Posts : 228
Age : 34
Location : senawang
Status : maried
Joined : 2009-06-22

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Fri Jan 15, 2010 1:30 pm

dunia2
Back to top Go down
View user profile http://shamsul144@yahoo.com
cempaka biru
Rakyat Jelata
Rakyat Jelata
avatar

Male
Posts : 8
Age : 28
Location : Lenggong, Perak
Status : Available
Joined : 2010-07-27

PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   Mon Nov 01, 2010 1:38 am

kita tak nak cari salah siapa.. tp cuba cari penyelesaian... tapi kalo x jumpe "punca masalah"@ "pelaku kesalahan" tu plak, tak bleh plak kita nk cari penyelesaiannya kan... hurm.... senang2 macam ni la.... jgn tunggu sape2... kita sendiri kalo dah tau ade orang tu dilanda masalah, lagi2 orang islam, kita pegi tlg.... bg setakat mampu.... jgn byk bunyi...
Back to top Go down
View user profile http://maple_valva@yahoo.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Jual tubuh bayar ansur   

Back to top Go down
 
Jual tubuh bayar ansur
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Brazilian raintree (before and after)
» Dwarf Weeping Barbados Cherry - Malpighia pendiculata
» Shohin Nerifolia
» Another of my Penjin Project..
» Phempis acidula

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Kemasyarakatan-
Jump to: