HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» Bazooka Pills 60 BIJI RM220 | www.kedaikuat.com 0133066540
Yesterday at 6:04 pm by notrex

» Vimax Izon Original RM220 | www.kedaikuat.com
Sun Dec 04, 2016 6:18 pm by notrex

» PROEXTENDER v3 rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

» STUD 100 SPRAY EJAKULASI - www.kedaikuat.com
Mon Nov 14, 2016 6:38 pm by notrex

» PL SUPER GEL - www.kedaibatin.com
Sun Nov 13, 2016 2:07 pm by notrex

» PENIS SLEEVE - WWW.KEDAIBATIN.COM
Fri Nov 11, 2016 5:40 pm by notrex

» MACA MEN DELAY SPRAY RM80 - WWW.KEDAIBATIN.COM
Fri Nov 11, 2016 12:27 am by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 2 users online :: 1 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

notrex

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
@>-- phantageerow85
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Female
Posts : 392
Age : 31
Location : de' johore
Status : married
Joined : 2008-04-18

PostSubject: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 11:42 am

Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala. Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan?

Saya mempunyai seorang rakan, sederhana cantik, tidak terlalu kurus tidak terlalu gemuk, tidak terlalu buruk, tidak terlalu jelita, manisnya ada, santunnya memikat orang tua, beragama juga kerana selalu sahaja diceritakan dia terhendap-hendap membawa sejadah masuk ke bilik stor kecil untuk solat, dan dia, sentiasa cuba gembira dengan kehidupannya yang solo ? Tetapi saya fikir, saya faham apa yang berputar-putar dalam kepalanya. Dia tidak dapat berdusta betapa kebahagiaan cinta kawan-kawan membuatnya cemburu, dan membuatnya selalu terfikir-fikir: Apalah perasaan gadis yang dipuja dan dicintai hebat oleh seorang lelaki?

Kawan, saya harap dia membaca artikel ini. Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api. Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalami selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya ? Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia, menyempurnakan kita. Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita sebagai wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita. Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia. Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Tetapi jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Namun itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua?

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan famili dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja. Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa. Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Bercakap soal kahwin, beberapa kenalan rapat yang dewasa bersama-sama sejak zaman gatal-menggatal kenyit mengenyit kala di bangku pengajian, kini sudah disunting, dan bakal menjadi isteri kepada lelaki yang mereka cintai. Semoga mereka tak tersalah pilih. Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia. Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa. Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gaha sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati ? Untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya. Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata. Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati. Tetapi kita bahagia dalam dakapannya.

Semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik...

I'm not sad.. but i'm hurt... i'm not feel bad..
but i feel empty... i'm not lonely.. but i'm single...
Only if you could understand me in the hardest way...

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan..

Cinta itu anugerah yg tak ternilai so hargai la setiap saat bersamanya..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:00 pm

Allah menciptakan manusia itu berpasang-pasangan PASTI ada tujuannya....
oleh itu setiap dari wanita memerlukan lelaki dan begitu juga sebaliknya

Nabi Muhamad s.a.w sendiri tidak mengaku umatnya
jika ada umatnya yg dengan sengaja tidak mahu berkahwin...

fikir2kanlah...
kita hamba yg kerdil ini tak perlu perdebatkan
mengapa wanita perlukan lelaki dalam hidup dan sebaliknya
sumer telah tertulis dalam Al-Quran...

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:17 pm

tu semua fitrah hidup manusia..berpasang2 pasangan...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:19 pm

cencuroot wrote:
tu semua fitrah hidup manusia..berpasang2 pasangan...

kita berpasang-pasangan yok! friends

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:22 pm

tak mahu... nak single..cam lee chong wei..dapat 300 ribu sorang2..xyah share..hehe

benda2 ni xperlu nak dipertikaikan..laki pompuan mmg saling memerlukan... xde laki xde lah pompuan..begitulah sebaliknya

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:24 pm

cencuroot wrote:
tak mahu... nak single..cam lee chong wei..dapat 300 ribu sorang2..xyah share..hehe

wave nak gi majuk...huhuhu
i pompuan u laki kita saling memerlukan...
u jugak cakap... Rolling Eyes

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:29 pm

bukan setiap masa lelaki akan perlukan perempuan.. masa ke tandas sorang2 takpe..hehe..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:46 pm

bersendiri lebih baik.. Razz

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:49 pm

cam org kechiwa je ain..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:53 pm

muhahhahahhaha..
lebih baik sendiri sbb jdoh tak sampai lagi..
kang becinta bkn dgn jodoh kite wat bazir mase je..

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:55 pm

abihtu camne nak tahu yg org tu jodoh kita kalau duk sendiri je.. pi la cari sorang dua ain..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Wed Aug 20, 2008 12:56 pm

xpe la, jdoh tu akan dtg sndiri la abg zam..
maleh la nk cari2..

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...   Today at 6:10 pm

Back to top Go down
 
mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidup...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» GURU LIED TO MEGHA

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Alam Perkahwinan-
Jump to: