HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» Flaming Desire - www.kedaikuat.com
Fri Dec 09, 2016 11:51 am by notrex

» phero max original minyak wangi pemikat WWW.KEDAIKUAT.COM
Thu Dec 08, 2016 6:33 pm by notrex

» Phero-X Perfume Murah RM65 - WWW.KEDAIKUAT.COM
Wed Dec 07, 2016 6:23 pm by notrex

» MAX XTENDER - www.kedaikuat.com
Tue Dec 06, 2016 6:22 pm by notrex

» Bazooka Pills 60 BIJI RM220 | www.kedaikuat.com 0133066540
Mon Dec 05, 2016 6:04 pm by notrex

» Vimax Izon Original RM220 | www.kedaikuat.com
Sun Dec 04, 2016 6:18 pm by notrex

» PROEXTENDER v3 rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 TERSIRAT DI SEBALIK KATA2

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 11:46 am

Sebenarnya,
antara lelaki dan perempuan terdapat perbezaan dari segi pemahaman
komunikasi. Ramai yang kurang menyedari hal ini terutamanya kaum
lelaki.Lelaki perlulah memahami dan menyelami apakah maksud di sebalik
kata-kata seorang perempuan. Sebagai contohnya:
1. Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

2. Kalau perempuan tanya: You dah makan ke
belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

3. Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.


4. Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.


5. Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.


6. Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


7. Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa macam nak jadi awek you je.


8. Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.


9. Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

10.Kalau
perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi
satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku
adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak
adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi
satu.
Ini cuma contoh saja. Tapi, memang ia
selalu berlaku. Kalau tak percaya, cuba tanya isteri atau awek
masing-masing, betul tak cakap di mulut tak sama dengan niat di hati.
Bukannya kaum perempuan ni tak jujur dalam meluahkan isi hati mereka
tapi. Wanita ni bukankah pemalu?

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 11:58 am

kalau laki kata : Lawa la budak perempuan tu
maksud tersirat : nak kawen lg satu le tu..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 12:13 pm

aku slalu kata... isk, ngantuk awal plak mlm ni.... hmmm....

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 1:34 pm

zoulle wrote:
aku slalu kata... isk, ngantuk awal plak mlm ni.... hmmm....

hahaha...ceh ko zol hahaha..

kak da tak ske kias2..

meh bang kita #TUTTTTTTT...

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 1:35 pm

berkias ngan tangan je..hahha

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 1:52 pm

Aku x pyh ckp.Guna tangan pun tak.Senyap jek.Tanpa sebarang pakaian.Takkan tak paham lg dia kot. smile
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 1:55 pm

mana dia nk tau..kot2 dia ingt ko panas ke..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 2:00 pm

Tanpa pakaian sambil memegang tuttttttttt.Tak paham tak tau lah. Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Wed Aug 13, 2008 4:50 pm

2. Kalau cekgu zol tanya: You dah makan ke
belum?

Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

muahaha....kan b kan..hahaha..


_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Thu Aug 14, 2008 10:06 am

6. Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


Kalau perempuan kata: Kita kawan2 la dulu..
Makna tersembunyi: Ppuan tu nk tgok ati budi tu.. hehhehe..


yg ni btol..
hehhehe..
tp org tamo phm2 gak.. cemane la nk bg dorang phm.. direct to de point kang kecik ati lakss..

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Thu Aug 14, 2008 10:11 am

kecik ati skang takpe...jgn biar dia asyik mengharap..biar lama2 lg dia kechiwa..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
sHaFiZa
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 709
Age : 37
Location : Putrajaya
Status : Its complicated
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Thu Aug 14, 2008 11:34 am

erm, laki ni jnis suka direk and straight fowrd...
pompuan lak suka berkias..
kalo di pikir kn balik unik ciptaan n kejadian Allah ni kan.. Smile

_________________
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/hafiza79
ummi_miirul
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 701
Age : 37
Location : KL
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Thu Aug 28, 2008 1:55 pm

Lelaki nie suka tengok sesuatu menda straight to the point.. yang kita kaum haw anie dok letih lah bagi hint.. berkias lah haper lah.. tapi dorang nie x reti2. sakit hati tul. N x ramai lelaki yang berfikiran secara kreatif lebih2 lagik dalam menghangatkan lagi suasana.. or tuk memnegmbaklikan keintiman yang semakin pudar. Yang kretif bab lain boleh plak.. hampeh. apa pun wahai kaum lelaki.... peham2 lah jiwa kaum hawa ek... setiap kata n kiasan kaum hawa ada maksud tersirat yang kadangkala x mampu tuk kaum hawa luahkan.....



yaaaaiitt!!

_________________
~Alwayz be My baby...~
Back to top Go down
View user profile http://chyralis.multiply.com
Sponsored content




PostSubject: Re: TERSIRAT DI SEBALIK KATA2   Today at 2:02 pm

Back to top Go down
 
TERSIRAT DI SEBALIK KATA2
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Alam Perkahwinan-
Jump to: