HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» Flaming Desire - www.kedaikuat.com
Fri Dec 09, 2016 11:51 am by notrex

» phero max original minyak wangi pemikat WWW.KEDAIKUAT.COM
Thu Dec 08, 2016 6:33 pm by notrex

» Phero-X Perfume Murah RM65 - WWW.KEDAIKUAT.COM
Wed Dec 07, 2016 6:23 pm by notrex

» MAX XTENDER - www.kedaikuat.com
Tue Dec 06, 2016 6:22 pm by notrex

» Bazooka Pills 60 BIJI RM220 | www.kedaikuat.com 0133066540
Mon Dec 05, 2016 6:04 pm by notrex

» Vimax Izon Original RM220 | www.kedaikuat.com
Sun Dec 04, 2016 6:18 pm by notrex

» PROEXTENDER v3– rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 Ciri-ciri isteri solehah....

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 9:30 am

bab payung emas ni susah sket arr nak bincang.. tlalu subjektif.. mampukah kita nak berlaku adil? satu lagi memang kita mampu dari segi pendapatan tapi dari segi lain mcm mana plak.. kalau bertopengkan nafsu semata-mata, lupakan le niat suci murni tu. tak kuasa tul ngan lelaki yg ske kawen bebanyak ni.. kalau aku, mau aku ganyang... huhuhu..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 9:57 am

maksud mampu aku tadi tu dari segala segi la...
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 10:16 am

hmmm... bila kita menilai diri kita seniri memang kita rasa mampu kan... ehehehe.. cuba org lain yang nilaikan... esp wife yang nak dimadukan tu... mau dia kuar list 8 mukasurat sbagai tunjuk sebab yang kita ni masih tak mampu.. Smile huahuahua

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
nazmt
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Male
Posts : 112
Age : 31
Location : Johor
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 12:24 pm

apa maksud yg ke 9 nie..

9. Tidak memaksa suami mengadakan sesuatu apalagi ketika suami tidak mampu.
Back to top Go down
View user profile
nazmt
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Male
Posts : 112
Age : 31
Location : Johor
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 12:25 pm

zoulle wrote:
bab payung emas ni susah sket arr nak bincang.. tlalu subjektif.. mampukah kita nak berlaku adil? satu lagi memang kita mampu dari segi pendapatan tapi dari segi lain mcm mana plak.. kalau bertopengkan nafsu semata-mata, lupakan le niat suci murni tu. tak kuasa tul ngan lelaki yg ske kawen bebanyak ni.. kalau aku, mau aku ganyang... huhuhu..



yer ker zol apa yg kau tulis nie......hehehe...cam lain jer bunyinya.... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 1:00 pm

nazmt wrote:
apa maksud yg ke 9 nie..

9. Tidak memaksa suami mengadakan sesuatu apalagi ketika suami tidak mampu.

meminta2 sesuatu lah tu...suh suami adakan sebji BMW depan umah ke..suh suami adakan sebuah banglo ke..hehe
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
manees
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Female
Posts : 31
Age : 39
Location : johor
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 1:41 pm

abih zam..kalau laki dia mampu...tp wat2 x mampu.. camner..?
pastu yg x tahan tu..tang yg no.2 tu..mampu laks.... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 1:43 pm

kalau isteri yg solehah...w'pun suami wat2 xmampu nak adakan itu semua..dia hanya diam je..xmembantah.. mulia isteri camtu..hehe..
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 2:11 pm

ehehe.. isteriyang menerima seadanya suaminya.. setiap kerkurangan tak menjadi masalah baginya.. bagusnya isteri cenggitu... solehah tul..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Thu Apr 03, 2008 2:19 pm

Mari hayati pesanan isteri ‘Auf bin Muhlim Ashaibani kepada puterinya ketika hendak bernikah dengan al Haris bin Amr, raja negeri Kandah. Sewaktu utusan diraja hendak membawa pengantin untuk disampaikan kepada raja, ibunya berwasiat kepada anak perempuannya:

“Wahai anakku! Kalaulah wasiat ini untuk kesempurnaan adabmu, aku percaya kau telah mewarisi segala-galanya, tetapi ia sebagai peringatan untuk yang lalai dan pedoman kepada yang berakal.

Andai kata wanita tidak memerlukan suami kerana berasa cukup dengan kedua ibu bapanya, tentu ibumu adalah orang yang paling berasa cukup tanpa suami. Tetapi wanita diciptakan untuk lelaki dan lelaki diciptakan untuk mereka.

Wahai puteriku, Sesungguhnya engkau akan meninggalkan rumah tempat kamu dilahirkan dan kehidupan yang telah membesarkanmu untuk berpindah kepada seorang lelaki yang belum kamu kenal dan teman hidup yang baru. Kerana itu, jadilah 'budak' wanita baginya, tentu dia juga akan menjadi 'budak' bagimu serta menjadi pendampingmu yang setia.

Peliharalah sepuluh sifat ini terhadapnya, tentu ia akan menjadi perbendaharaan yang baik untukmu.

Pertama dan kedua, berkhidmat dengan rasa puas serta taat dengan baik kepadanya.

Ketiga dan keempat, memerhatikan tempat pandangan matanya dan bau yang diciumnya. Jangan sampai matanya memandang yang buruk daripadamu dan jangan sampai dia mencium kecuali yang harum daripadamu.

Kelima dan keenam, memerhatikan waktu tidur dan waktu makannya, kerana lapar yang berlarutan dan tidur yang terganggu dapat menimbulkan rasa marah.

Ketujuh dan kelapan, menjaga hartanya dan memelihara kehormatan serta keluarganya. Perkara pokok dalam masalah harta adalah membuat anggaran dan perkara pokok dalam keluarga adalah pengurusan yang baik.

Kesembilan dan kesepuluh, jangan membangkang perintahnya dan jangan membuka rahsianya. Apabila kamu tidak mentaati perintahnya, bererti kamu melukai hatinya. Apabila kamu membuka rahsianya kamu tidak akan aman daripada pengkhianatannya.

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Fri Apr 04, 2008 9:31 am

hehehe..
hopefuly dpt suami soleh satu hari nnt.. Very Happy
Back to top Go down
View user profile
irees_natasha
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 1332
Age : 34
Location : .. My Heart ..
Status : .. My Love ..
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Fri Apr 04, 2008 9:33 am

mehatespink wrote:
hehehe..
hopefuly dpt suami soleh satu hari nnt.. Very Happy

tul laaa ain ... mudah2an kita akan dapat suami yang soleh amin ...

_________________


" ... tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau ...
    ... tiada insan berdosa yg tidak punyai masa depan ..."
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ivynatasha2002
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Fri Apr 04, 2008 10:42 am

heheheh..
same2lar kite berdoa ren..
Smile
Back to top Go down
View user profile
babylizard
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Female
Posts : 52
Age : 24
Location : tEraTak mAK mERtuA..ARggghH..!
Status : mAsih IstEri oRAnG..
Joined : 2008-04-05

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Sat Apr 05, 2008 12:27 pm

hmmm...isteri yg soleha, impian setiap wanita yg bergelar isteri...tapi impian itu sukar utk dicapai tanpa bimbingan suami sebagai ketua keluarga....melafazkan akad mmg mudah, tapi untuk melayari bahtera rumahtangga, ketahanan mental n fizikal tu mesti ada...
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Mon Apr 07, 2008 3:28 pm

betul tu kak ikin.. tanggungjawab suami mmg berat.. isteri adalah salah seorang dari perempuan2 yg akan menarik lelaki ke neraka..
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
sHaFiZa
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 709
Age : 37
Location : Putrajaya
Status : Its complicated
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Mon Apr 07, 2008 3:31 pm

cencuroot wrote:
betul tu kak ikin.. tanggungjawab suami mmg berat.. isteri adalah salah seorang dari perempuan2 yg akan menarik lelaki ke neraka..


seram lak aku tetiba..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/hafiza79
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Wed Apr 09, 2008 10:24 am

hukum2 Allah bukan nak menyeramkan manusia fiza...ko xperlu seram untuk jadi seorang isteri.. kawen je la..
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
babylizard
Darjah Setia Di Raja
Darjah Setia Di Raja


Female
Posts : 52
Age : 24
Location : tEraTak mAK mERtuA..ARggghH..!
Status : mAsih IstEri oRAnG..
Joined : 2008-04-05

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Wed Apr 09, 2008 2:55 pm

cencuroot wrote:
betul tu kak ikin.. tanggungjawab suami mmg berat.. isteri adalah salah seorang dari perempuan2 yg akan menarik lelaki ke neraka..


yuppp...betul tu...nak mendidik org bukan mudah...
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Wed Apr 09, 2008 4:30 pm

mendidik satu hal..membimbing plak satu hal.. mendidik saja xcukup..kena bimbing gak
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
danizh_83
Ahli Mangku Negara (A.M.N)
Ahli Mangku Negara (A.M.N)


Female
Posts : 71
Age : 33
Location : melaka
Joined : 2008-04-07

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Wed Apr 09, 2008 5:40 pm

yea nami.. sesama le kita amek iktibar dan jadi isteri yang solehah... tapi suami pun kena le mainkan peranan sama.. kalau berdosa seorang isteri tu, ngan hubby skali dapat share nanti.. melainkan suami tu dah bagi tunjuk ajar yg mencukupi, mengingatkan dan menegah dari melakukan dosa...


No yer la...kalau isteri jerk yg mainkan peranan tanpa sokongan suami..
susah juga.
Back to top Go down
View user profile
rnana
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 160
Age : 24
Joined : 2008-04-15

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Fri Apr 25, 2008 10:24 pm

adeh la... pening lak paler bila baca pasal awek tomyam tu...
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Mon Apr 28, 2008 12:24 pm

sabar la kak nana..awk tomyam mmg camtu..kadang2 dia xfaham kita cakap..maklum thai..pening kita di buatnya

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Mon Apr 28, 2008 12:31 pm

eheheeh.. tapi tegok senyuman diorang bisa ilang pening kita tu.. huhuhu.. biar le bahasa menjarakkan kita ngan awek2 thai tu..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
nina2519
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2324
Age : 31
Location : ~Jin Bertendang~
Status : ~ Single Tak single Sangat Laa ~
Joined : 2008-04-04

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Mon Apr 28, 2008 12:39 pm

DALAM satu program wanita, seorang ibu berumur lewat usia 40-an berbual mesra sambil bertanya kepada saya: “Diam tak diam, saya dah nak dapat menantu lelaki. Along Hasanah akan berkahwin bulan depan, kita ni terlalu sibuk dengan kerjaya dan kehidupan, sehingga tidak perasan anak dah semakin besar dan akan berumah tangga.”

Saya membalas : “Kita perlu mengingat dan membekalkan nasihat yang pernah kita peroleh dulu daripada orang berpengalaman dan berilmu kepada mereka.

"Dulu pernah mendengar, pada masa mula-mula hendak kahwin. Tetapi, apa salahnya kita dengar untuk kesekian kalinya. Ia menjadi kata-kata hikmat dan pengajaran yang lebih bermakna. Kita dan ramai kawan masa muda-muda masih ingat nasihat itu.”

Perbualan saya dengan wanita itu mengingatkan kepada wasiat seorang ibu solehah pada zaman kegemilangan Islam.

Mari hayati pesanan isteri ‘Auf bin Muhlim Ashaibani kepada puterinya ketika hendak bernikah dengan al Haris bin Amr, raja negeri Kandah. Sewaktu utusan diraja hendak membawa pengantin untuk disampaikan kepada raja, ibunya berwasiat kepada anak perempuannya:

“Wahai anakku! Kalaulah wasiat ini untuk kesempurnaan adabmu, aku percaya kau telah mewarisi segala-galanya, tetapi ia sebagai peringatan untuk yang lalai dan pedoman kepada yang berakal.

Andai kata wanita tidak memerlukan suami kerana berasa cukup dengan kedua ibu bapanya, tentu ibumu adalah orang yang paling berasa cukup tanpa suami. Tetapi wanita diciptakan untuk lelaki dan lelaki diciptakan untuk mereka.

Wahai puteriku, Sesungguhnya engkau akan meninggalkan rumah tempat kamu dilahirkan dan kehidupan yang telah membesarkanmu untuk berpindah kepada seorang lelaki yang belum kamu kenal dan teman hidup yang baru. Kerana itu, jadilah 'budak' wanita baginya, tentu dia juga akan menjadi 'budak' bagimu serta menjadi pendampingmu yang setia.

Peliharalah sepuluh sifat ini terhadapnya, tentu ia akan menjadi perbendaharaan yang baik untukmu.

Pertama dan kedua, berkhidmat dengan rasa puas serta taat dengan baik kepadanya.

Ketiga dan keempat, memerhatikan tempat pandangan matanya dan bau yang diciumnya. Jangan sampai matanya memandang yang buruk daripadamu dan jangan sampai dia mencium kecuali yang harum daripadamu.

Kelima dan keenam, memerhatikan waktu tidur dan waktu makannya, kerana lapar yang berlarutan dan tidur yang terganggu dapat menimbulkan rasa marah.

Ketujuh dan kelapan, menjaga hartanya dan memelihara kehormatan serta keluarganya. Perkara pokok dalam masalah harta adalah membuat anggaran dan perkara pokok dalam keluarga adalah pengurusan yang baik.

Kesembilan dan kesepuluh, jangan membangkang perintahnya dan jangan membuka rahsianya. Apabila kamu tidak mentaati perintahnya, bererti kamu melukai hatinya. Apabila kamu membuka rahsianya kamu tidak akan aman daripada pengkhianatannya.

Kemudian janganlah kamu bergembira di hadapannya ketika dia bersedih atau bersedih di hadapannya ketika dia bergembira. Jadilah kamu orang yang sangat menghormatinya, tentu dia akan sangat memuliakanmu.

Jadilah kamu orang yang selalu sepakat dengannya, tentu dia akan sangat belas kasihan dan sayang kepadamu.

Ketahuilah, sesungguhnya kamu tidak akan dapat apa yang kamu inginkan sehingga kamu mendahulukan keredaannya daripada keredaanmu, dan mendahulukan kesenangannya daripada kesenanganmu, baik dalam hal yang kamu sukai atau yang kamu benci dan Allah akan memberkatimu.”

Nasihat di atas seharusnya diterima dengan beberapa asas penting:

l Suami yang dicari adalah suami yang beriman lagi taat kepada perintah Allah.

l Ketaatan kepada suami adalah wajib dengan syarat beliau tidak melakukan perkara yang bertentangan dengan syariat Allah.

l Begitulah hukum Allah, di sana sentiasa ada ‘dua bahagian muka syiling’. Kalau diperhati setiap nasihat di atas, perbuatan kita yang positif akan menghasilkan reaksi dan tindak balas positif juga dengan izin Allah.

Saya sering mengingatkan diri sendiri sebagai isteri dari muda hingga sekarang dan masih sangat mempercayai bahawa: "Kita hanya boleh mengubah diri sendiri. Percayalah apabila kita berubah, persekitaran dan orang di sekeliling juga akan berubah secara positif.”

_________________
.:: Belajarlah Bersyukur Dengan Jodoh Anugerah Tuhan..
Usah Mendambakan Teman Secantik Balqis, Andai Dirimu
Tidak Seindah Sulaiman.. Mengapa Diharapkan Teman
Setampan Yusof, Andai Dirimu Tidak Setulus Zulaikha...
Tak Perlu Mencari Seistimewa Khadijah, Andai Dirimu T
idak Sesempurna Rasulullah SAW ::.
Back to top Go down
View user profile http://arosamutiara-neina.blogspot.com/
zulsa
Temenggung
Temenggung


Male
Posts : 595
Age : 38
Location : szbap
Status : three in the row
Joined : 2008-04-16

PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Fri May 02, 2008 3:21 pm

notme wrote:
jay wrote:
walaupun perkara nie semua orang tau tapi saja jer aku nak letak kat sini utk renungan diri sendiri dan yg lain juga....

1. Taat kepada Allah.
2. Taat kepada suaminya serta jujur dan amanah dalam menunaikan tanggungjawab sebagai isteri.
3. Hormat serta menjaga adab sopan terhadap suami.
4. Berbuat baik kepada kedua ibubapa dan mertua.
5. Bersyukur dan menerima pemberian suami walaupun sedikit.
6. Berjimat cermat walaupun ketika senang.
7. Tidak terburu-buru menerima fitnah atau aduan.
8. Memberi layanan dan mesra kepada suami.
9. Tidak memaksa suami mengadakan sesuatu apalagi ketika suami tidak mampu.
10. Meminta izin kepada suami jika hendak keluar rumah walaupun untuk menziarahi keluarga.
11. Tidak membenarkan orang lain masuk ke rumahnya tanpa izin suami.
12. Segera meminta maaf jika bersalah atau derhaka pada suami

sy nk jadi seperti semua diatas...amin... Wink

Jangan berdoa jee.. berusahalah utk berubah dari sekarang.. agar tidak kekok di kemudian hari good
Back to top Go down
View user profile http://insanbakti.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Ciri-ciri isteri solehah....   Today at 4:27 am

Back to top Go down
 
Ciri-ciri isteri solehah....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Keagamaan-
Jump to: