HomeGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Jom Borak
Organisasi Teratak
PENAUNG
DYMM Sultan Teratak
DYMM Permaisuri
 
WEBMASTER
 
ADMINISTRATORS
Inspektor Sahab
Bendahara Teratak
 
MODERATORS
Temenggung Teratak
 
TDC's Logo
Designed by:
Latest topics
» Phero-X Perfume Murah RM65 - WWW.KEDAIKUAT.COM
Yesterday at 6:23 pm by notrex

» MAX XTENDER - www.kedaikuat.com
Tue Dec 06, 2016 6:22 pm by notrex

» Bazooka Pills 60 BIJI RM220 | www.kedaikuat.com 0133066540
Mon Dec 05, 2016 6:04 pm by notrex

» Vimax Izon Original RM220 | www.kedaikuat.com
Sun Dec 04, 2016 6:18 pm by notrex

» PROEXTENDER v3 rm120 WWW.KEDAIBATIN.COM
Sat Nov 26, 2016 2:53 pm by notrex

» Energy Power Pump Murah - Alat Tambah Saiz Zakar
Thu Nov 24, 2016 5:55 pm by notrex

» X-MEN VACUUM PUMP RM180 - 0133066540
Wed Nov 23, 2016 6:07 pm by notrex

» PAM ZAKAR HIGH VACUUM WWW.KEDAIBATIN.COM - RM90
Tue Nov 22, 2016 5:55 pm by notrex

» PAM ZAKAR HANDSOME UP - WWW.KEDAIBATIN.COM
Mon Nov 21, 2016 5:48 pm by notrex

» Bathmate RM180 FREE SHOWER STRAP
Sun Nov 20, 2016 3:09 pm by notrex

» VIMAX DELAY SPRAY - WWW.KEDAIBATIN.COM
Thu Nov 17, 2016 6:12 pm by notrex

»  Topman 3 Malaysia | Topman 3 Pills | RM80 0133066540
Wed Nov 16, 2016 6:51 pm by notrex

» TISU SUPER MAGIC - www.kedaibatin.com
Tue Nov 15, 2016 1:43 pm by notrex

» STUD 100 SPRAY EJAKULASI - www.kedaikuat.com
Mon Nov 14, 2016 6:38 pm by notrex

» PL SUPER GEL - www.kedaibatin.com
Sun Nov 13, 2016 2:07 pm by notrex

Poll
Teratak Dunia Cyber
Membosankan
8%
 8% [ 3 ]
Biasa sahaja
19%
 19% [ 7 ]
Menarik
50%
 50% [ 18 ]
Amat menarik
22%
 22% [ 8 ]
Total Votes : 36
Top posters
zam
 
zoulle
 
mehatespink
 
nina2519
 
bayu_pagi
 
notme
 
roll_honey
 
irees_natasha
 
notrex
 
jay
 
Who is online?
In total there are 10 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 10 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 70 on Thu Jun 28, 2012 3:31 pm

Share | 
 

 MESEJ CINTA ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 11:10 am

Suami berbalas mesej cinta


Bersama Dr Rubiah K Hamzah
SUDAH dua tahun saya berkahwin dan kini dikurniakan anak berusia
tiga bulan. Bagaimanapun, sejak kebelakangan ini hati saya begitu sakit
kerana berasa tertipu. Isteri mana tidak cemburu dan marah apabila
suami berbalas-balas mesej dengan perempuan lain. Bila ditanya katanya,
rakan sekerja tetapi kata-kata dalam mesej itu buat saya curiga. Bila
didesak berulang kali barulah suami mengaku pernah mengambil perempuan
itu dari rumah ke pejabat ketika saya dalam pantang. Hancur hati saya
bila mendengar pengakuan itu. Katanya dia tidak akan mengulanginya
lagi, tetapi suami buat lagi selepas itu, saya ditipu.
Dia mungkir janji dan saya sudah tidak percaya lagi padanya.
Memanglah kalau diikutkan hati saya mahu berpisah tetapi saya masih
rasional dan mahu dia berubah apatah lagi anak baru berusia tiga bulan.

Salwa.
Jawapan
TAHNIAH kerana menjadi seorang isteri dan kini bergelar ibu.
Kedua-dua anugerah itu menjanjikan kita kepada jalan lebih mudah untuk
masuk syurga berbanding orang yang belum memilikinya, dengan syarat
kita mestilah mencintai dan taat kepada Allah, Rasul dan suami.
Setelah menjadi ibu, puan bertanggungjawab menyediakan syurga untuk
anak pula. Persoalan yang puan hadapi ini adalah masalah yang berkaitan
dengan kesetiaan dan kejujuran. Ini soalan yang membabitkan fikiran,
perasaan dan hati. Jika puan memikirkan dengan menggunakan fikiran
memang fikiran kita akan mengatakan tidak patut berlaku perkara seperti
itu, tapi jika kita ikut perasaan pula, perasaan kita akan menjawab
mungkin ia boleh berlaku sebab suami bersendirian di rumah dan pada
masa sama ada pihak yang sudi menjadi teman.
Mengapa ini boleh berlaku? Maka jawapannya suami belum ada hubungan
dengan Tuhannya secara mantap. Dia tidak berasa dirinya sebagai seorang
suami yang taat pada Allah dan setia pada isteri sebagai satu ibadah
dan amanah. Maka dia tidak merasakan hubungan langsung dengan Tuhan
kecuali ketika ijab kabul berlaku, tetapi amanah dan tanggungjawab
sebagai suami yang dibacakan tidak membuat dia berasa perlu memikul
tanggungjawab itu dengan nama Allah dan kerana Allah.
Oleh itu nasihat Umi, Salwa tanya diri sendiri, mahu meneruskan
usaha meyakini yang suami akan menjadi suami yang baik selepas
peristiwa itu atau tidak mahu mempercayainya lagi. Pendirian ini
penting jika puan mahu kekal sebagai isteri yang baik. Jika puan
berkeyakinan yang suami tidak boleh dipercayai lagi maka adalah sukar
menjadi seorang isteri yang ikhlas. Jika perasaan puan terus meyakini
yang suami puan boleh berlaku curang pada bila-bila masa, puan akan
terus hidup dalam keadaan tertekan. Paling membimbangkan, anak puan
akan terabai dan puan tidak akan mempunyai perasaan tenteram dalam diri
dan kehidupan. Ini pastinya agak sulit untuk membahagiakan diri
sendiri, suami dan anak.
Jika puan mahu meringankan tekanan perasaan dalam hidup puan sebagai
isteri maka puan harus boleh memaafkan suami dan melupakan kisah silam
sama ada dalam fikiran, perasaan dan hati. Proses ini agak sulit jika
puan tidak melakukan penyerahan diri sepenuhnya pada Allah. Penyerahan
diri pada Allah melalui pengetahuan bahawa semua yang berlaku ada
hikmahnya, dan manusia tidak tahu apa yang terjadi pada masa depan.
Banyakkan membaca al-Quran, mendengar ayat al-Quran dan terjemahannya,
bersihkan diri daripada dosa melalui solat dan meninggalkan semua
perbuatan yang membuat puan berdosa dan elak fokus pada keburukan
suami. Jika puan fokus pada keburukannya, puan akan menemui pelbagai
keburukan lagi nanti.
Fokus pada diri puan, mahu jadi isteri yang bagaimana? Baiki
penampilan agar puan berasa sayang dengan diri sendiri, bersihkan
fikiran daripada memikirkan yang negatif, sebaliknya memikirkan yang
positif, indah dan damai. Sebab kita berkelakuan mengikut apa yang kita
fikirkan. Paling penting terima kehidupan ini seadanya dan banyak
berhubung dengan Pencipta kita kerana Dia memegang rekod kehidupan
kita.
Belajarlah berdikari dan membina kehidupan untuk puan bersama suami
atau sebaliknya. Gembiralah jadi hamba Allah dan khalifah Allah untuk
menjadi ibu yang ada syurga di kaki. Selamat mencuba.

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 11:12 am

insaf dah kak da...saya janji tak wat lagi... Embarassed

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
irees_natasha
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 1332
Age : 34
Location : .. My Heart ..
Status : .. My Love ..
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 11:33 am

nice info .... inilah masalah yang sering belaku pada masa sekarang ...
jadikan lah ianya satu pengajaran ...

jaga lah hati pasangan ....
bila dah terluka susah untuk diubati lagi ...
kadang2 apa yang berlaku hanya datang sekali ...

_________________


" ... tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau ...
... tiada insan berdosa yg tidak punyai masa depan ..."
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ivynatasha2002
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 11:53 am

cencuroot wrote:
insaf dah kak da...saya janji tak wat lagi... Embarassed

Ala rilek la zam.Main mesej2 je.Bkn kawin pun.Org lelaki ni biasa la wat camtu klau hati kekosongan.Bila isteri mula tak amik kisah.Sibuk dgn keje,bz dgn anak smpai kita dilupakan. Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 11:57 am

a'ah ek..sib baik tak insaf lg..baru je bercadang nak insaf..tq wiser..

isteri2 tu kena la layan suami baik2.. jgn bg ruang kat suami..chewaah..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
irees_natasha
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 1332
Age : 34
Location : .. My Heart ..
Status : .. My Love ..
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 12:06 pm

emmm bukan bagi ruang kat suami ... kekadang suami pun kena fikir gak pengorbanan isteri macam mana ... segala galanya isteri nak kena uruskan .... cian kat isteri tau ...

_________________


" ... tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau ...
... tiada insan berdosa yg tidak punyai masa depan ..."
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ivynatasha2002
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 12:28 pm

Org lelaki yg dah kawin ada 3 lagi kuota.Terpulanglah kpd diri masing2 utk membuat pilihan.Jika anda merasakan bahawa isteri anda skrg telah melakukan segala-galanya utk ada,apalah perlunya menambah kuota.Cukuplah sekadar seorang.Tp klau dah smpai jodoh tu nak buar cam maner..Terima je lah...
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
sHaFiZa
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 709
Age : 37
Location : Putrajaya
Status : Its complicated
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 12:52 pm

cencuroot wrote:
a'ah ek..sib baik tak insaf lg..baru je bercadang nak insaf..tq wiser..

isteri2 tu kena la layan suami baik2.. jgn bg ruang kat suami..chewaah..

mcm le ko brani nk mesed2 ni zam..
mueheheheheh...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/hafiza79
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 12:55 pm

sHaFiZa wrote:
cencuroot wrote:
a'ah ek..sib baik tak insaf lg..baru je bercadang nak insaf..tq wiser..

isteri2 tu kena la layan suami baik2.. jgn bg ruang kat suami..chewaah..

mcm le ko brani nk mesed2 ni zam..
mueheheheheh...

mmg la..aku tak berani sbb xske gaduh2... hidup biar ceria n happy..xnak gaduh2..hehe..
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
sHaFiZa
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 709
Age : 37
Location : Putrajaya
Status : Its complicated
Joined : 2008-03-31

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 1:03 pm

cencuroot wrote:
sHaFiZa wrote:
cencuroot wrote:
a'ah ek..sib baik tak insaf lg..baru je bercadang nak insaf..tq wiser..

isteri2 tu kena la layan suami baik2.. jgn bg ruang kat suami..chewaah..

mcm le ko brani nk mesed2 ni zam..
mueheheheheh...

mmg la..aku tak berani sbb xske gaduh2... hidup biar ceria n happy..xnak gaduh2..hehe..

ahaks...yeah...dats the answer...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/hafiza79
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 2:41 pm

kalo msg utk ske2 camne ..emm
kita tau bende tu salah
tp kita buat juga

(kak da tak tuju kat sesapa)

kekadang cuma nak isi masa yg kosong jer
betol ker..

tak kot..mula2 msg dah siap i lab u..u lab me
dah tu meh kita jumpa
dah jumpa dalam hati huhhhh leh tahan gak
memasing dah ada pengalaman..(kalo yg dah tawen)
ni dasat ni..

biasa yg dah kawen ni
beso kete..umah ada...
jawatan ada...
so what ?????

yang dara plak huh sekali pandang bergetah huuu wa cakap lu
(tgk bini kat umah plak huhuhu cam SAWI layu jer)

ok...nak salahkan bini ?
huh tgk la awak tu sama (somi)
masa mana awk ada kat umah ?
nak kata bini lagi tak tau nak jaga diri?
ni meh tolong jaga anak..sama
meh masak sama

meh lipat kain meh kemas umah

........................................

ps: apa kata korang ?

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
bayu_pagi
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2295
Age : 38
Location : EARTH~
Status : MaRRieD
Joined : 2008-05-05

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 3:23 pm

hehehehe kak da....sib baik la sms ngan kak da jer....ahaksss
oleh yg demikian, jgn ler gatai2 bg no. hp kat pompuan (suami) dan kat lelaki (isteri)...mmg sumer tu akan jadik punca macam2 perkara yg tak elok....

alasan berguni2 mmg boleh bagi...tapi skali hati dah terluka selamanya parut ditinggalkan....ewaaaaaaah gituuuu

luv u bang! love

_________________
~bayu_pagi~
^LiFe MusT Go oN^
::kawan-kawan takmo lawan::
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 3:28 pm

luv u tu kin..


kalau mesej dalam emel ke..frenster ke..forum cam ni ke camne lak kak da? hehe..

tp mmg betul..kita xleh salahkan sblh pihak je.. xleh salahkan si isteri je.. suami kalau tahu berfikir..tahu nak jaga hati isteri xkan wat camtu...

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 3:50 pm

cencuroot wrote:

kalau mesej dalam emel ke..frenster ke..forum cam ni ke camne lak kak da? hehe..

ni kene tanya empunya diri..
sekadar gurauan atau sebaliknya

kalo dah menyusahkan satu pihak lain baik tak payah huhu...

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Thu Jul 24, 2008 4:04 pm

tu la kak da... mesej gurau-gurauan pun ada yg tersalah anggap..susah gak kan..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Fri Jul 25, 2008 9:47 am

Hmmm...main mesej2 ni bahayanya sbb ianya akan jadi ketagih.Mula2 ayat ok je.Lama2 makin ganaz.Lama lg dah jd 18sx.Tak lama lps tu paham sendiri la..
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
roll_honey
DYMM Permaisuri Teratak
DYMM Permaisuri Teratak


Female
Posts : 1681
Age : 40
Location : Bandaraya Pesisir Air
Status : Lumber HaraM
Joined : 2008-04-01

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Sun Jul 27, 2008 4:00 pm

wiser wrote:
Hmmm...main mesej2 ni bahayanya sbb ianya akan jadi ketagih.Mula2 ayat ok je.Lama2 makin ganaz.Lama lg dah jd 18sx.Tak lama lps tu paham sendiri la..

Laughing tak faham ar wiser...cuba tolong kak da biar kak da faham..

Evil or Very Mad

_________________
"Dunia Ini Adalah Perhiasan Dan
Sebaik-Baik Perhiasan Adalah Wanita
Yang Solehah."

"MAMA NABILAH"

Amin
Back to top Go down
View user profile
mehatespink
Temenggung
Temenggung


Female
Posts : 2860
Age : 33
Location : sumwhere in malaysia
Joined : 2008-04-03

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:30 am

suami & isteri kene be honest to each other lor.

_________________
::mehatespink::
Back to top Go down
View user profile
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:42 am

ala, x salah arr nak sms.. as long as tau limitnya.. kalau over limit sket2 tu pepandai le padam.. huahuahua.. dalam my fon ni sms je da beribu riban, email pun sama.. maleh nak padam leee... tapi tu le masalahnya.. da hobi antar sms, takkan nak sms ngan wife kat dapur kot.. Razz

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:48 am

zol bukan sms sapa pun... sms aku je manjang.. kadang2 sms jiwang je zol bg..hhehe..

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:49 am

tu le zam... kita sms sejiwang n sechenta mana pun takde sape yg menghalang kan.. ehehehe.. sms sampai suboh..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
zam
Bendahara
Bendahara


Male
Posts : 5644
Age : 28
Location : Petaling Jaya
Status : Married
Joined : 2008-03-28

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:53 am

xde sapa syak... beh je kan.. pasal tu hubungan kita kekal n xde sapa curiga..hehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://cencuroot.blogspot.com
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 9:58 am

hibungan terhebat abad ini le kita ni zam.. da lama kita berhubungan.. nak masuk sedekat dah..

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
wiser
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)
Pingat Jasa Kebaktian (P.J.K)


Male
Posts : 295
Age : 42
Location : Pahang
Status : ~bujang 3~
Joined : 2008-06-25

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 10:32 am

Aku mmg respek la perchentaan korang ni.Ibarat rumi dan jawi.uhuhu...
Back to top Go down
View user profile http://www.sifoo.org
zoulle
Inspekter Sahab
Inspekter Sahab


Male
Posts : 5286
Age : 36
Location : world wide web
Joined : 2008-03-29

PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Tue Aug 05, 2008 10:35 am

biar antar sms lagi dari layan MIG... langsung x jadi keja... huahuahua.. betul tak wiser...

_________________
~sila baca post saye dengan irama yang girang, ceria da positif, agar tak tersalah faham nanti.. hihihi~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: MESEJ CINTA ?   Today at 10:10 am

Back to top Go down
 
MESEJ CINTA ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Laura Speaks CD

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum Komuniti Teratak :: Teratak Forum I :: Teratak Alam Perkahwinan-
Jump to: